nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 10, 2011

Setiap yang berlaku ada hikmah tersendiri

Kadang-kadang kita selalu menyesali dan tidak menerima apa yang berlaku.. kita menidakkan aturan yang dah ditetapkan.. kita mempertikaikan perancangan Allah S.W.T.. kita mengharapkan setiap yang berlaku adalah baik untuk kita..sedangkan kita lupa..Perancangan Dia adalah yang TERBAIK.... kerana Allah...Maha Mengetahui,... cuma cara kita diberi KEBAIKAN tu mungkin berbeza.. baik buruk yang berlaku...pasti ada hikmahnya...terpulang kepada kita untuk menilai...

hujung tahun lepas...aku berbual dengan seorang sahabat..

S : kenapa dia buat aku macam ni? aku tak percaya dia sanggup tipu aku... dia baik..baik sangat...
A: ada gaduh tak sebelum ni?
S : Gaduh tu biasalah... tapi macam biasa je...aku pun tak banyak masa nak gaduh...baik fokus kat study..
A : Nampak perubahan tak?
S : tak....langsung tak...
A: Macam mana ko tau?
S: ada kawan bagitau...
A: ko percaya?
S: mulanya tak..tapi aku da cakap seniri ngn pompuan tu...
    dia mengaku memang dorang dah kapel.... dan dia baru tau kitorang da kapel 6 tahun...
A: abes tu? dia masih stay ngn bf ko ke?
S : yep.. dia tak buat keputusan... dia serah kt X...dan X pilih dia
A: dah tu..ko cane?
S: aku tarik diri...
A : sebelum ni pun ko yang sllu mintak putus kan? family ko pn taknak dia kan? ok la tu....senang la nak tinggalkan... ko ada alasan yang kuat...
S : bukan macam tu....ntahlah... kitorang dah lama...
A : ko tak puas hati sebab dia yang buat hal? dan dia pilih pompuan tu dan bukan ko?
S : ...........................(diam)
A : dah.... move on... aku tengok pun dorang bahagia je,... ada la hikmahnya tu... takkan ko je yang nak sedih..


 Semalam..aku terjumpa ngan dia dan 'orang baru'....
dalam hati~eceh..kemain makan dalam..takleh lupa segala... cepat aje ada pengganti... nampak hepi je..

A : hai...da ada pengganti nampak...
S : hehe.... macam ko cakap dulu..ada hikmah suma tu jadi... yang ni lebih sesuai dengan aku... yang selalu ada dengan aku... yang berlalu tu cuma persinggahan untuk ajar aku jadi lebih kuat...
A : marah lagi tak kat dia tu?
S : dah lepas... memang aku bukan untuk dia...dia pun bukan untuk aku....MOVE ON~!! :)
A : wah..bguslah..bila nak knuri ni?
S : insyaAllah..secepat mungkin....hahahaha...
A : gedik uuuuuuu.............

Allah tau yang terbaik untuk kita,,,, yang berlalu tu sekadar ujian untuk mematangkan kita... dan pengalaman untuk kita menghadapi hari mendatang...

aku pun kadang2 mengeluh dengan takdir... dan bila renungkan balik... aku tau ada yang lebih baik menanti... bila...apa..dimana....yang tu aku taktau.....

~

6 comments:

beautiful_rose said...

terima takdir yang di tentukan...

haLyZaQiut said...

stuju sgt....hakikat mmg pahit...tp tunggulah sampai ada kemanisan menanti...

dotblogspotdotkom said...

sebb tu kita disarankan solat istikharah... minta petunjuk kepada ALLAH.... moga memberi yang terbaik utk kita...

Irtiyah said...

salam

setuju!

Consultant Al-Jabbar said...

sememangnya apa yang kita impikan tak emestinya akan tercapai.. tetapi.. setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi disebaliknya.. jangan mudah takbur dengan kata-kata.. kerna kita sendiri tak tahu apa yang berlaku dihadapan..

pastinya ada yang lebih baik dari yang sebelumnya.. insyaallah

TEBUK PERUT @ BUSUNG

baincardin said...

bersyukur sentiasa berdoa sentiasa utk yg terbaik.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!