nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 12, 2012

Bila Katil Bergoyang

Salam

Tengahari semalam..aku n 2 lagi family kawan2 g berkelah di lubuk semilang..
niat di hati kali ni memang taknak mandi
cuma nak main air je..
tapi basah sket2 tu biasa la kn..
da penat main air..kitorang pun balik..
da dekat kul2 masa tu..

Sampai kat uma..pas mandi n siap2 kemas..
aku landing jap atas katil..
terlelap la pulak..badan rasa tak sedap
sejuk semacam je..
bila terjaga rasa katil bergoyang..
cuak suda..rasa macam nak tengok bawah katil
mende ape pulak yang goyang
tapi penakut jugak kadang2..enche hubby pun tade kat uma..
tak balik keje lagi..
mula terpikir kot terbawak balik ape2 masa g air terjun tadi..
pastu jam kat dinding lak goyang..pastu iron pulak...
hah sudah~!!ape pulak ni~!
tetiba cam rasional sket..trus kol hubby tnya ada rasa gegar tak...
kot2 la ada gempa..
hubby cakap takde rasa pape pun..
alamak..cuak balik..~!!!
terus jenguk luar tingkap..tengok da ramai orang kat bawah,.,
lega sket sebab bukan aku sorang yang rasa,..
tapi cuak lagi sebab pk bangunan nak runtuh plak..
terus salin baju n capai purse n henpon...then turun bawah..
suma pun tengah tertanya2..apa yang  terjadi..
lama jugak kitorang kat luar..ada yang da start keta..bawak anak2 bini ke tempat yang selamat..
sebab rumah kitorang tak jauh dari pantai..risau terjadi lagi  tsunami..
sorang jiran masuk uma tengok tv..
baru la dapat tau ada gempa di acheh...
dapat arahan suh menjauhi kawasan pantai..ape lagi..terus start kete la..
g uma kawan yang jauh sket dari pantai..
walaupun lega sket..tapi memikirkan enche hubby yg masih bertugas berdekatan pantai
rasa tak sedap hati..aku cuma mampu berdoa sumanya selamat...
...................................................

Alhamdulillah...sampai hari ni..segalanya masih seperti biasa..
yang luar biasanya..enche hubby lambat g keja sebab dua2 pun tak jaga..
ngee~


~

1 comment:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

WOW!!!.. lama sungguh tak jengah kat sini..... huhuhuh... bertambah pepel belog nih....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!