nuff header

Wednesday, June 8, 2011

Main masak-masak

Da dekat dua minggu kat uma.... sedar tak sedar da nak abes cuti sekolah.... ketas peksa baru tanda 3 kelas..ada dua kelas lagi tak setel... setiap kali cuti sekolah... aku memang jarang menikmati rehat yang berpanjangan... ada aje kojenye..... da seminggu asek berkenduri sana...berkenduri sini..... so...da sampai masanya untuk masak memasak sebab nan hado kenduri ye arini... sebab ada telur rebus yang banyak.. jangan tanya kenapa banyak,,,.clue nya...'ini musim kenduri'.... jadi..jawapannya..lu pikirlah senirikkkk...

sebab da jemu makan daging...ayam...daging...ayam...... abah g mancing kat tesco....ehh...aku pesan ikan...  hasil tangkapan udang la pulak....apo la den nak masak udang ni...maleh pun ado...konon je berkobar2 nak masak... sebab da gigih wat sambal tumis telur...maka aku juz wat yang paling simple..sebab aku tak berani nak wat gulai udang...takot nanti gulai udang jadi asam pedas lak kan... then aku juz wat macam ni je.......




haaaaaaaa............ok tak..ok tak.........

macam tak lengkap plak klu takde sayur...godek2 dalam peti... jumpalah hasil tanaman sawi yang tidak seberapa..... jenis yang memang makan kasik banjir...aku tak kira... sayur sket ke banyak... aku nak jugak buat kuah bebanyak.... dan hasilnya... macam kat bawah ni lah...



eh...tadi aku cakap ada wat sambal tumis kan...hahaaaaaaa....malu nak tunjuk...tapi...aku tunjuk gak ar sambil tutup muka dengan tudung saji...tadaaaaaaa..........


telur sejemput...saja tanak isi bebanyakk....sapa nak kupas sniri.......dasar pemalas.......ngeee~~~~~

~~abah makan bertambah2...eh........ini kes lapar ke kes jaga hati ni.......???



~

6 comments:

hanaahmad said...

terliur aku tgk..nyum nyum

Mr. Asada said...

memang sedap kot. tu yang makan bertambah. act, udang tu masak apa? gulai kah masak kari kah? hahaha..

duk d perantauan ni, jarang betul jumpa orang jemput datang kenduri. teringin beno rasanya nak makan lauk kenduri..

Hans Hanis said...

kelihatan udang disitu begitu sedap
haih
lapo2

Filem KL Gangster

Unknown said...

konpem suka memasak ni.

Pocket said...

anda perlu taruk item perbandingan untuk kami mengetahui betapa besarnya udang ittu :D

ILA HonEyBuNNy said...

gulai udang or sambal udang sedappppp...

laparnya malam2 neh...huwawwa

Daisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!