nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 18, 2010

Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS)

 Salam

Tetiba rasa nak menghapdet pepagi buta... orang bangun pagi g wat sarapan sume..aku melingkar depan lappy sambil mengenang kembali.. eceh.. mimpi ape tah semalam sampai pagi ni bangun je buka pesbuk tengok gambar masa zaman matrix.. perlukah di ingat zaman separa kebebasan tersebut?




Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan....oh..nostalgia tahu.. setahun yang penuh dengan memori... KMNS secara ringkasnya...dan matrix pilah secara tak berapa ringkasnya... banyak mengajar aku erti idup...cewah cewah...erti hidup la sangat kan... boleh la kot...ni la pes time aku dok jauh gile dari mak aku.... 7 jam dari alor setar... eh..tak...8 jam..7 jam ke seremban..dan sejam lagi ke pilah... penuh ranjau dan duri tahu.. zaman dulu.. nak balik pilah haruslah lalu bukit putus... ko bukan sekadar buat ala ala U turn...tapi ko buat S turn...punye la bengkang bengkok jalannye...takpe takpe...demi ilmu ku redah jua! wah....!! skarang mana nak rasa dah sume tu...da highway dah...mana nak rasa nek bas sambil berdiri... lalu jalan ular kena palu tu...
kalau ada mamat hemsen berdiri sebelah syiok la jugak kan...leh gak wat2 senget terlebih...ceh..gataivavavoom lak..ini sekadar mat bangla bau minyak sapi...erk...tak lalu aku...

masa awal awal masuk..dapat rumet 3 orang... sorang dak johor...2 terengganu.. fes taim aku dengar orang pantai timur cakap... best2..aku suka loghat2 neh... tapi rumet aku dak johor ni sampai pening kot... dia memang tak penah dengar agaknya... kalau nak cakap ngan dia kena ulang seploh kali...baru dia paham...
kitorang agak rapat la... tapi aku paling rapat dengan dak johor... sebab kepala dia pun sama gelong macam aku... mana ada orang balik kuliah...sebatu sebelum sampai dia da jerit panggil nama aku..cuma nak gtau dia da balik je... makhluk tu sorang je kot leh wat... aku rasa kalau jiran2 bilik kitorang tak sabar selama setahun tu..memang da kena baling ngan penyapu penyodok dia ni....

dalam praktikum...len pulak citernye.. hah..lupa nak menyatakan..aku adalah pelajar fizikal.. dan aku di praktikum F3P7 yang terdiri daripada 13 jejaka tak berapa nak kacak dan12 wanita cun melecun..haha... perasan itu harus! 13 jejaka tak berapa nak kacak seolah olah anti pada wanita cun melecun pada awalnya sehinggalah mereka menyedari bahawa mereka amat memerlukan wanita cun melecun dalam usaha menyiapkan a.k.a meniru tugasan...huh.. dasar tak kacak!

kami terpaksa mengeratkan hubungan silaturahim antara kami apabila secara paksanya...praktikum kami terpilih untuk kawad kaki bagi subjek koQ... 


maka haruslah menurunkan diri untuk latihan... dan secara ajaibnya.. suara aku yang lemak lagi merdu ni di pilih untuk jadi skuad leader.. aku tak taulah samada aku yang macho ataupun jejaka2 tak berapa nak kacak tu yang lembik.. takpelah..aku terima jawatan tersebut....
bila dah seringkali bersama sama...maka secara tak langsung..kami jadi rapat... rapat sampai kaler baju pun kalau boleh nak pakai sama setiap hari...miahaha...over oke... tak caya ke? cuba korang tengok...





eh..cik tijah pun ade..


hah...kan kan kan...kan aku da cakap..eh..pesal gagap lak nih.....

di KMNS aku mengenal keindahan kimia...oke..tipu.. teringat aku kat sorang lecturer garang masa kitorang semester dua... tiap kali kelas beliau... memang gigil dak kelas kitorang.. bukan gigil sket sket nih..tapi jelas kelihatan bila setiap sorang kena panggil g depan dan menyambungkan peta minda yang beliau buat dengan betul... boleh nampak kot garisan dan tulisan dorang gegar2 macam tengah gempa bumi..... ada dak kelas mana tah penah citer kat aku... sorang budak penah kena tengking dengan beliau masa nga wat xprimen.. punyela terkejut dak tu..sampai terbaling tabung uji... pergh... kena extra tengkingan la kan... tapi ape2 pun..lec tu tetap terbaek di hati aku... sebab dia aku dapat A kimia untuk sem 2... time kasih puan hayati...

team kawad kaki KAKOM 04/05

korang penah dgr KAKOM tak? kalau tak silap aku...maksud dia Karnival Kolej Matrikulasi kot... aku ni kan gila kuasa..maka terpilih lah untuk mewakili KMNS kan..tapi bukan aku je... dak fara ni pun sama je...haha.... ko mesti like lagi kan sebab aku glemerkn ko... zaman kitorang KAKOM ni  wat kat matriks perak... sama je pedalamannya dengan pilah gopeng tu..


ahh..skip..bosan! ermm... banyak sangat nak citer sampai taktau nak tulis ape... tapi yang paling aku ingat saat ni..setiap kali aku jejak KMNS ...aku mesti pegi usha atas bumbung kafe D dulu...haha...ada lagi kot bola tampar yang kitorang terlebih tampar kat atas tu...takde sape pun tau kecuali kitorang kitorang yang main bola tampar tu setiap petang sambil mata mengerling kepada 'seseorang'...heee :)

dah..dah..len kali sambung citer...mak dara da memanggil manggil.....
chow shin chan!!

Salam

~

9 comments:

sarah shafie said...

tringat lah kmns..dlu study stu jgk..slalu tkde air..

-fiexa- said...

cippp..aimisyu!!
masih ingatkah kau port kita yang paling terbaik dalam dk1? xde orang berani dok situ melainkan kita2 aja.
wuuuu.. memori~

MiSs TOrA said...

kalo d kenang nostalgia dolu3 pye mmg x abes seminggu becerita =) best sgt kn zaman kanak3 rebena dlu =)

~LP Lum~ said...

salam miera~

hehehe.. matrik yg selalu xde air... :)

HonEyBuNNy said...

teringat lak zaman mtrik UIA dlu..hehhe

hans said...

pengalaman2 waktu belajar memang manis

P/S : Seronok Kan Bila Kena Prank Dengan Kawan Sendiri?

ciK LyndaWawa igUana said...

matriks negeri 9?hehe

Ameerul Ashraf said...

seronoknya.. terkenang masa kat KMNS last year.. rasa macam nak ulang kembali sema kenangan ngan kawan2, roomate..

Budak Perantau said...

bunyi mcm best je .. dh makin x sabar na masuk

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!