nuff header

Wednesday, November 10, 2010

hamek..hamek...sebijik telur ayam aku bagi kau..


Salam

ai korang

aku tak pasti kenapa aku rasa marah hari ni
kalau puncanya aku tak cukup tido semalam aku rasa tak kot
sebab mata aku yang bulat ni memang membulat
tak ngantuk sikit pun
lambakan kerja buat aku tak sempat rasa mengantuk..

pagi tadi
lepas anta si putih ke pelabuhan
aku terus g kantin sekolah

terselisih la pulak dengan sorang pelajar yang memang aku anti
haha..buruk perangai cikgu anti student..

budak tu dengan yakin dirinya cakap kat aku

"cikgu,saya akan buktikan kat cikgu saya boleh buat"

aku malas nak layan
aku blah je
aku jawab dalam ati je
" boleh la sgt..kertas 2 pun dpt 20 per 60 je,kertas 1 entah brapa la"
aku bukan memandang rendah
tapi seorang cikgu tau kemampuan pelajarnya..
lagipun..budak ni memang suka cakap besar tapi habuk pun tada...

so..lepas makan aku sambung tanda kertas 1 matematik
boing..boing....
TERBELIAK MATA AKU!!
40 per 40!!!!!!
tak mungkin
kelas kedua terakhir dapat markah penuh?
perghh...sekali lagi aku tekankan
bukan aku merendahkan pelajar
tapi aku tau tahap dorang

aku pegi cari budak tu kat kelas

aku : bagi saya kertas soalan paper 1
pelajar :( terpinga2 bangun tido..pdhal tgh exam...)
aku : bagi saya kertas soalan paper 1
pelajar : takde cikgu..tinggal kat asrama
aku : tepi saya cari~

hah..dasar!!
aku jumpe ketas tu
aku cek satu persatu
jawapan dalam kertas soalan tak sama dengan jawapan dalam ketas OMR.

aku : 12.30 jumpa saya di bilik guru. bawa pensel.

****
jam 12.30

pelajar : ada apa cikgu? (muka konon2 blur)
aku : jawab soalan ni..(aku bg 2 soalan terakhir)

tik tok tik tok tik tok

lama giler menjawab
2 soklan je pun..

aku : haih..lamanya...kan awak baru je jwb semalam ketas ni
pelajar : saya hentam je cikgu..
aku : ye ke hentam? takkan 40 soklan ni awak hentam.. ?
tgk ni..jalan kira slh..tp jwpn awk btul pulak..
pelajar : ntah.saya hentam je.


aku : baik awak terus terang..mana awak dapat semua jawapan??
pelajar : mana ada cikgu..
aku : jangan rumitkan keadaan.. terus terang atau awak kena lebih teruk..

pelajar : budak sekola SMKK  bg cikgu...

hahhhhhhhhhhh...seeeeeee!!!!!!!!
aku da agak da
konpem tiru punye lah
best student aku pun dapat 39 per 40 je..
ini plak kelas kedua terakhir..

huh...
kalau ye pun ada jawapan
janganla bangang sangat pegi buat sume betul..
kalau dia dapat 25 per 40 ke..xde la aku curiga..
dari boleh lulus
tak pasal2 aku bagi telur ayam sebijik...
amek kau!


menipulah secara bijak
hak hak.



11 comments:

D'lla said...

hi miera :) hmm budak2 ni mmg kn ajar..melayu ka?hmm sedihnya..moga2 dia dpt hidayah sedar

Cik Sha said...

ayakkk..gile kentang..tiru bodo je...cmne nk pandai cmni...budak2 skng..ish3

Anonymous said...

pun penah tangkap student meniru time jadik tutor utk student under hr ministry.. alih-alih, kita yg disalahkan tak kompromi..nak kompromi hapenye kalo soalan mudah pun nak bawak nota masuk final exam

definitely.me said...

huhu.
ckgu, jgn denda saya.. T__T

tape weh, satu hari nnt die akan faham. pngajaran utk org lain jugak. huu

hamzah ian said...

wa... kalau cikgu mcm ni best jgk

beautiful_rose said...

tersalah teknik lah tuh =p
hahahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hahaha~

bebudak camtu jangan bagi kosong wei~

tak kejam~

ko bagi markah dorang cam style aku aritu~

baru terkulat2~

:p

ILA HonEyBuNNy said...

ish2..btoi tu...nak tiru miru pun agak2 la...aiya..

Fairuz said...

heh...dia belajar skill meniru dengan orang yang salah..haha

Fello Ariza said...

pehhh...

nape x bg 1 je..

hehe

.ieLah. said...

vavava
gila ah..
tapi tu la kan, janganla tiru suma..
pelik la plak tetibe cemerlang.wuu

Daisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!