nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 21, 2009

otak tak dapat nak mencerna tajuk yang sesuai



Bulan dengarkan lantunku
Bintang temanilah aku
Terangi gelap malamku

Aku ingin engkau tahu
Ku kan selalu menunggu
Hilangkan rasa letihku

Bila nanti kau mengerti
Kumohon terangi aku


***
grrrrr.....grrrrrr.....
henfon bergetar... same seperti hatiku...
(waktu keje malas nak on ringtone.bingit tlinga xbhenti berbunyi)

1 message received

"awk.. tolong la pikir pasal ni lagi sekali"

reply:

"saya tak bersedia lagi untuk semua ni"

grrrr...grrrrrrr....

"smpai bila? bila awk akan bersedia..? saya sanggup tunggu.. atau da ada insan lain di hati awk?"

reply:

"takde.takde sape... hmm... kita kawan je boley?"

grrr.....grrrrrr....(bergetar lagi)

" erm.. ok.. tapi saya tetap akan tunggu awk bersedia"
*
*
*
*
*
*
*
diam.
aku tiada jawapan.
tunggu? tetap tunggu??
oh kenapa harus mendesak? aku tak suka...
tak suka!! tak suka!!
sampai bila mahu dia menunggu??

Broken Heart Myspace Comments



sungguh..hati aku kosong sekarang..
sekosongnya...
tiada nama mana-mana gadis..
yang ada cuma nama mama...
dua puluh tiga tahun... masih muda..
aku masih belum membina kerjaya..
aku masih belum mengejar cita
aku tau.. tak salah bercinta...
tapi.. hati aku belum terbuka..
cukuplah...cukup sekali aku biar hati ini terluka...
sudah kurawat sebaiknya.. ku tak mahu berdarah lagi...
biarlah aku sendiri yang menjaga hati...
aku selesa begini... aku bahagia sendiri...
aku mahu membahagiakan keluarga.....

ahh..... kenapa mahu menunggu??
kalau.. suatu hari nanti...
hati ini terbuka.. dan bukan terbuka untuknya??
bagaimana?
tegar aku melihat duka di matanya...?
sanggup aku menatap kecewa di wajahnya??

tapi..aku taknak terima dengan separuh hati..
biarla perasaan tu datang sendiri..
aku tak mau terima atas dasar simpati..
tak kemana nanti...

grrrr....grrrrrr........(getar lagi)

"tp...saya takut satu hari nti, hati awak terbuka untuk orang lain.. sedangkan saya masih sayang pada awak.. dan terpaksa lepaskan awak.. "

aduh...rumitnya...

biarlah dia menunggu..
aku tak menjanjikan apa-apa pn..
tp.....kalau benar ati ni terbuka untuk insan lain??
dia?? bagaimana??
bagaimana harus aku jelaskan nanti..?
oh....


Broken Heart Myspace Comments


***

notaditumit : cerita kat atas nih xde kene mengene ngn aku k.. cume kawan mintak pendapat.. sbab dia yang mengalami kekonpiusan tu.. aku macam speechless di situ... hmm... kawan2 yang baik hati... sila la tulun mengkabarkan ape mmbe aku kene wat...

a ) kabarkan kt dak sorg lagi ni tak perlu tunggu..
b ) tunggu je la.. andai mmg ada jdh.. maka ada.. kalau tak... mmg bukan itu yang tercatat...
c )................................. bagi la sniri pendapat korang..hehe..~

notabawahtapakkaki : membe aku = lelaki ... :)



Click Here 2 Get Free Comment Pics
Free Glitter Graphics
Free Signature Generator

46 comments:

sI tEDI said...

hati dan perasaan tak boleh di paksa.. kalau dia rsa mahu menunggu biarkan.. tapi tolong jangan mengganggu...

kita nak marah2 di apun x boleh.

nak halang perasaan org pun x boleh..

~HaNnaIcHa~ said...

yupp..better die pk msk2...jgn confius antara cinta dan suka..=p

GiGGLe GaL said...

nota gurauan :
edward kata..dia pilih aku.. :P

ulasan serius :
kawan ko tu lelaki. lelaki kene la bertindak bijak. sayang pada yg menyayangi. kejar pada yg tak lari. janji both side ada same feeling. jln terbaik..suruh dia istikharah. tanya pada Allah. Allah ada jawapan terbaik..kerana..hanya Allah swt sebaik-baik perencana.

fiD said...

member kew?? xcaye la =P

lieya orange M.I. said...

...ckp kat lelaki tu, kalau betul2 taknak, jgn beri harapan...esian kat gurlz tu...

=D

zaradgreat said...

wah!
cakap je la tak nak. kang jadi ape2 kang susah pulak

aidaNadia said...
This comment has been removed by the author.
aidaNadia said...

kak merr... plizzz suruh kawan akak yang laki tu, trus terang je, kata tak nak.. jgn biarkan prempuan tu tunggu and terus tunggu.. pnantian tu satu penyeksaan kak... tolonglah kak... jangan biarkan perempuan tu jadi macam nadia... tolonglah... tak baik tinggalkan harapan macam tu...
(T____________T) *crying a river*
plizzz say no if u don't want.. soal jodoh nanti ke hape ke tu hal nanti.. tapi jangan biarkan dia menunggu terlalu lama... jangannnn... berani untuk kata tidak.. kebenaran tu lebih baik walaupun pahit, daripada seksaan sebuah penantian, kak...

syaf said...

wah beliau masih menunggu..
cakap jek x nak...wat dun know kot

Razman said...

ko kapel ngan mber ko..tamat.

cHeRyNa PiReS said...

lelaki ke?

kalau lelaki...suruh dia buat keputusan sendiri. be firm.

a man needs to be a man.

lelaki yang kompius bukan pujaan semua gadis tau:)

leadleedeea said...

kalau ader jodoh tak kemana...tapi as a man, kena cakap sendiri kat girl tu...jgn lari dari masalah...kena face the reality..walau pahit kena telan..ok?

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.dem!
.lirik lagu tuuuuuu
.me n my ex

.wuuu tak suke!
.tak suke! T_____T

GhOsToNe said...

camneiyh...
suwoh member ko semayang istikarah..
kadg2 kite liat nak wat...
tp tok mase depan...
cubelah..
insyaALLAH...

aidaNadia said...

tidaaaakkk!!! kak merr!!! plizzzz... soh je mmbe akk yang laki say no to that gurl.. *emo seketika* plizz... beranilah untuk kata no.... penantian itu penyeksaan... aaaaaaaaaa!!! nooo!!!!! tidakkk!!! kalau tak nak cakap je la tak nak... ada jodoh nanti tu hal nanti laaaa.... ni hal sekarang... nooo!!!! jangan beri harapan palsu... jodoh nanti tu Allah yang tetapkan... sekarang ni, kalau tidak katakan tidak... tidak aku ternanti-nanti... (T__________T) *crying more, now!*

nursarah87 said...

perempuan kah itu yg beriya-iya mahu tggu si lelaki?..ouch! macam apakah bila ladies yg sms begitu rupa...jgn menagih pd yg tak sudi...huahua!

err, kepada kwn merr, sebagai lelaki, mamat tue haruslah tegas membuat keputusan... it must be definitely YES or NO..jgn ragu2, jgn kesian2... macam tak matang ja..

.millalara. said...

kalau tak nak katakan tak nak.. n jgn beri harapan palsu.. dan jgn paksa hati kalau tak rela.. yup.. perasaan mmg boleh dipupuk tapi itu atas dasar kerelaan juga :)

Ries Lee said...

bagi tajuk "Bulan"...

mier@merr said...

sI tEDI

~hmm...tu la... nk disuruh bhenti tunggu pn xleh... aslkan jgn myesal sudeh..

mier@merr said...

~HaNnaIcHa~

~xde suka.. xde cinta.. cme kwn..

mier@merr said...

GiGGLe GaL said...

nota gurauan : ewah kak...sempat lg ko ek..haha... bella dia nk campak mana?

~thanx kak...

mier@merr said...

fiD

~ko ni lari topik tol...ish2

mier@merr said...

lieya orange M.I.

~penat kn kalo mgharap pd yg x psti.. penah rs dlu..ckup skali..hehe

mier@merr said...

zaradgreat

~okeh..akn dkabarkn.tenkiu...

mier@merr said...

aidaNadia

~kamu kenal kot kawan tu...hehe

mier@merr said...

syaf

~tq :)

mier@merr said...

Razman

~mne bleh syg... sy setia ngn awk..haha

mier@merr said...

cHeRyNa PiReS

~kuang3.... thanx kak sha..

mier@merr said...

leadleedeea

~yepz..btol...

mier@merr said...

intanurulfateha (◡‿◡✿)

~itu jugak yg dia komen..hish2

mier@merr said...

GhOsToNe

~thanx bro...

mier@merr said...

aidaNadia

~emoooooo..haha...nnti akak gtau yer...

mier@merr said...

nursarah8

~yeah..btol...mnagih pd yg sudi...

mier@merr said...

.millalara.

~tp klu org da kata xnk pn phm gk cane?? ahakz

mier@merr said...

Ries Lee

~haha... amek word pertama eh?

Fatt Chin Choy said...

dah suka sangat
masuklah meminang
lagi baik kan
ahaks

mier@merr said...

Fatt Chin Choy

~nak masuk minang apenye.. yg laki xnk.. yg pompuan ni je beria.. kne tolak pinangan kang malu jek..

yujiashmal said...

huish...soal ati..waa~ mcm cite novel... Allah tau pe yg t'baik tok kite.. lalui la pape pon kputusan yg m'dtg..kan2

mier@merr said...

yujiashmal

~erm.... kite mrancang...Dia pn merancang.... trima je la ngn redha...hehe....

~eh..pesal aku lak cam sedey ni...ekeke

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

jawapan takde kat atas.

muda lagi.
suh dia keje bebetol..gain xperience pastu kumpul duit beli keta, rumah, simpan fd, sving bbanyak dan bila sumer dah ada baru pk psal pomfuan@ gf..
bila dah reach 30s; matured, boley decide & firm dgn pilihan.

mier@merr said...

a.z.r.i.n.a.03.07

~ehe..thanx krina... kwn sy da bc komen2 ni...

aidaNadia said...

kak merr.. haaa saya emo sebab saya mengalaminya.. hax!! saya sedang menangis sekarang.. sila pujuk... nadia kenal? sape kak? errkkk~ kalau ndia kenal, meh ndia basuh laki itu... jangan buat kat mpuan gitu taw.. kak, saya menangis lagi...
(T______T)

HonEyBuNNy said...

to nadia...sbr sis.........jgn ngagis2...

ya..soh ja laki tu tros trg..jgn buat hati gurl tu terguris bila dia tau d kmudian hari....

mier@merr said...

aidaNadia

~erm..saba ek... namo nangis2 ..huduh...ehe... da tak comeiy adek akak nnti...

mier@merr said...

HonEyBuNNy

~penantian satu penyiksaan..kan?

E-Mah said...

ceroboh blog ko..dulik hape!! ko y suh..kalo x suh pun aku serang hendap syp2 sbnrnye..np aku baru nk komen nih..
komen aku adalah..

~~er....tabahkan hati ye~~

Attn: Aku sdg selsema..(x d kne mengena)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!