nuff header

Monday, October 19, 2009

aku rindu si kacak di pantai.




aku da terkena badi kakak tedi.update sepuloh kali sehari.haha.oke.terlalu extreme. lima kali suda. tataw nape tetibe aku tergerak maw mnulih lagi padahal aku da melalut2 pagi tadi.jari-jari ni rasa cam best lak tekan keyboard.haha.mari berexercise jari...

eceli.aku terasa maw bersendirian saat ini. dan kala ini juga aku rindu pada angin yang berhembus.aku rindu pada ombak yang mendesir. aku rindu pada kicau burung yang terbang melayah ke pasir. aku rindu pada pasir yang memutih. aku rindu pada pulau kecil di tengah laut itu. aku rindu pada bau ikan bakar dan kemudian di cecah dgn air asam. aku rindu pada pelancong2 kacak yang menyusuri pantai. gila melampau rindu aku. haha.sungguh aku rindu. aku tetap berjiwa anak pulau. sebelas tahun menempuh idup d pulau lagenda. sebelas tahun menyulam kenangan di tanah mahsuri.yapz. sebelas tahun oke. bukan singkat. aku suda terbiasa d ptg hari berlari d tepi pantai. mengejar anak- nanak ketam masuk kembali kembali ke lubang kecil mereka.aku suda terbiasa memandang buih-buih putih di gigi air saat ombak setia menghempas pantai.aku rindu bermain roller blade di dataran helang yang besar amat yang bertenggek d atas batu kawi. ekeke..aku anak pulau moden. tak layan da main bubu pegi tangkap ikan. mak beli jek kt pasar.oh.memori menggamit lagi. aku mahu ke sana sekarang!!!! haha.konpem mak aku tak bagi. gilo nak pegi sorang2. tebiat apo? tapi..aku banyak je uma nak dtumpang. uma pengasuh aku da macam uma aku, uma besfren aku.itupon macam uma aku gak. aku pon tataw mana satu uma aku dulu.aku ada tiga uma. suka ati je aku nak tido mana..haha..





korang.......jom la pegi langkawi...sob sob......
oke.tu je carowtan aku untuk sesi kedua hari ni. rasa2 akan ada lagi tak rentetan entri untuk hari ni? haha. chow.......
salam.

35 comments:

cheryna zamrinor said...

layan bubu ke dik? mak aaiihhh...bestnye. dok di sini takde pon bubu. semalam tgk kat tv, org new zealand pakai bubu...jadi gayat tak hingat!!! hahaha...

* nak gi langkawi, ajak kak sha. ada sorang awek akak nak carik kat situ:P

Jard The Great said...

hang nk sponsor ke? ehehe

Pocket said...

pocket nak gi jgak langkawi!!
tp tak pernah nya buleh,
entah kenapa,
macam ada taboo,
buat plan tiga pat kali dah,
tp tak jadi jadi gak..
alehai...

lama tak dgr bunyi ombak,
nak gi pantai bersih jap lah:D

Anonymous said...

Ye la Jard...dia nak sponsor kita nih..

meh kita wat trip g sinun reramai..

PuanPepel said...

kak sha
~haha....awat gayat gk kak?rs mcm bubu tu nk ngap akak ke? hee~

*buleh2..kte ajak pocket skali....

PuanPepel said...

jard

tunggu sy jd menteri pelancongan k...
sponsor sume blogger skali..haha

PuanPepel said...

Pocket

~jom2..nnti kite setting lain... ajak dak2 ni sume pgi jugak... reunion bloggers..hehe

PuanPepel said...

arryani
~ aiceh.. tunggu2..jgn serang lg.tggu sy jd menteri pelancongan dulu....ekeke

Ibu Ammar said...

ermm..lama dah tak gi pantai..teringinnya..isk!

PuanPepel said...

nursarah87

~huhu...lme jugek... jom kite g pantai..
hospital pantai boley? ekeke

mamai said...

mari kita berpesta di pantai..sambil mencari pemuda itu

Unknown said...

tak pernah pegi langkawi...

PuanPepel said...

mamai

~mari2..hehe.... pemuda itu silih berganti.. :)

PuanPepel said...

Ries Lee

~pernah2 kan lah nnti yek.... best taw...

myQza said...

aku juga yg dapat nama... :P

ekekekek... sowu ek miera.. ko rajin komen aku.. aku lembab sket nak komen.. maklumlah bz macam aku ni bini Ketua menteri. ekekekekke..

aku selalu pergi pantai .. skang dag lama x g.. entry2 dulu byk gak pasal pantai jek. ekekekkeke...

rasa happy je kalau dok kena angin laut. mandi tu jaranglah..

melepak jek..

PuanPepel said...

si tedi

~bini ktua menteri pon x bz mcm kakak tedi..(suke plak aku pggil gtu..haha)

same2....!! suke g lepak2 jer.. pnjam ketenangan alam...aiceh....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hahaha~

aku dah berhenti jadi addicted update byk kali dlm sehari~

PuanPepel said...

zara

~lepas ni mmg da xleh nk update byk kali... ko kn guru berdedikasi..hihi...

Ayu said...

akak dah muak gi langkawi dah.. hehe..

daisuketsuchie said...

langkawi tu apa?

PuanPepel said...

kak ayu
~eeee....pegi x ajak.. sy dok langkawi xpenah muak pon..hehe

PuanPepel said...

dark
~langkawi tu sejenis pokok...besenye..pokok ni berbuah waktu subuh je...huh...

sekeh kang........

imHepPie said...

uih kalo ada sponsor buley je gi langkawi tuh..

jom2 g cari bapak gula sesama nak??haha

PuanPepel said...

imHepPie

~cara gk tuh.. jom2.. ada kontek yg best2 tak? haha

Pocket said...

'reunion' adalah bila kita satu tika dulu pernah bersatu, sekarang nak disatukan kembali.

so bukan reunion lah kalau kita tak pernah pun disatukan...kan?

heheheh, listen to the old man jabbering in his sleeps.

PuanPepel said...

pocket
~aah la..lupe lak ade yg xpernah bersatu lagi...ehe...

sorry.... :)

apan lee said...

nak ikut!!!boleh? ;P

apan lee said...

nak ikut!!!boleh? ;P

PuanPepel said...

arque

~ikot boley...sapot snirik..hehe

Anonymous said...

aku pernah pg langkawi sekali je

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

lapor rrr.. ile dengar ikan bakarr

PuanPepel said...

Afatt

~jom pegi lagi... jom la..jom la....

PuanPepel said...

bulan itu aku

~ekeke...sedapnye bulan,, terbayang ikar bakar tuh...cecah ngn air asam... pastu...mkn lak ngn naik putih panas2........

messyremo said...

hahah~~

sila perlahankan tempoh updet..

tak dapat aku nk kejar wei~~hehe

PuanPepel said...

messyremo

~haha...okeh.. berita phm...
smlm je kene sampuk sket... :)

Daisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!