nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 19, 2009

aku rindu si kacak di pantai.




aku da terkena badi kakak tedi.update sepuloh kali sehari.haha.oke.terlalu extreme. lima kali suda. tataw nape tetibe aku tergerak maw mnulih lagi padahal aku da melalut2 pagi tadi.jari-jari ni rasa cam best lak tekan keyboard.haha.mari berexercise jari...

eceli.aku terasa maw bersendirian saat ini. dan kala ini juga aku rindu pada angin yang berhembus.aku rindu pada ombak yang mendesir. aku rindu pada kicau burung yang terbang melayah ke pasir. aku rindu pada pasir yang memutih. aku rindu pada pulau kecil di tengah laut itu. aku rindu pada bau ikan bakar dan kemudian di cecah dgn air asam. aku rindu pada pelancong2 kacak yang menyusuri pantai. gila melampau rindu aku. haha.sungguh aku rindu. aku tetap berjiwa anak pulau. sebelas tahun menempuh idup d pulau lagenda. sebelas tahun menyulam kenangan di tanah mahsuri.yapz. sebelas tahun oke. bukan singkat. aku suda terbiasa d ptg hari berlari d tepi pantai. mengejar anak- nanak ketam masuk kembali kembali ke lubang kecil mereka.aku suda terbiasa memandang buih-buih putih di gigi air saat ombak setia menghempas pantai.aku rindu bermain roller blade di dataran helang yang besar amat yang bertenggek d atas batu kawi. ekeke..aku anak pulau moden. tak layan da main bubu pegi tangkap ikan. mak beli jek kt pasar.oh.memori menggamit lagi. aku mahu ke sana sekarang!!!! haha.konpem mak aku tak bagi. gilo nak pegi sorang2. tebiat apo? tapi..aku banyak je uma nak dtumpang. uma pengasuh aku da macam uma aku, uma besfren aku.itupon macam uma aku gak. aku pon tataw mana satu uma aku dulu.aku ada tiga uma. suka ati je aku nak tido mana..haha..





korang.......jom la pegi langkawi...sob sob......
oke.tu je carowtan aku untuk sesi kedua hari ni. rasa2 akan ada lagi tak rentetan entri untuk hari ni? haha. chow.......
salam.

35 comments:

cHeRyNa PiReS said...

layan bubu ke dik? mak aaiihhh...bestnye. dok di sini takde pon bubu. semalam tgk kat tv, org new zealand pakai bubu...jadi gayat tak hingat!!! hahaha...

* nak gi langkawi, ajak kak sha. ada sorang awek akak nak carik kat situ:P

Jard The Great said...

hang nk sponsor ke? ehehe

Pocket said...

pocket nak gi jgak langkawi!!
tp tak pernah nya buleh,
entah kenapa,
macam ada taboo,
buat plan tiga pat kali dah,
tp tak jadi jadi gak..
alehai...

lama tak dgr bunyi ombak,
nak gi pantai bersih jap lah:D

arryani said...

Ye la Jard...dia nak sponsor kita nih..

meh kita wat trip g sinun reramai..

miera a.k.a merr said...

kak sha
~haha....awat gayat gk kak?rs mcm bubu tu nk ngap akak ke? hee~

*buleh2..kte ajak pocket skali....

miera a.k.a merr said...

jard

tunggu sy jd menteri pelancongan k...
sponsor sume blogger skali..haha

miera a.k.a merr said...

Pocket

~jom2..nnti kite setting lain... ajak dak2 ni sume pgi jugak... reunion bloggers..hehe

miera a.k.a merr said...

arryani
~ aiceh.. tunggu2..jgn serang lg.tggu sy jd menteri pelancongan dulu....ekeke

nursarah87 said...

ermm..lama dah tak gi pantai..teringinnya..isk!

miera a.k.a merr said...

nursarah87

~huhu...lme jugek... jom kite g pantai..
hospital pantai boley? ekeke

mamai said...

mari kita berpesta di pantai..sambil mencari pemuda itu

Ries Lee said...

tak pernah pegi langkawi...

miera a.k.a merr said...

mamai

~mari2..hehe.... pemuda itu silih berganti.. :)

miera a.k.a merr said...

Ries Lee

~pernah2 kan lah nnti yek.... best taw...

sI tEDI said...

aku juga yg dapat nama... :P

ekekekek... sowu ek miera.. ko rajin komen aku.. aku lembab sket nak komen.. maklumlah bz macam aku ni bini Ketua menteri. ekekekekke..

aku selalu pergi pantai .. skang dag lama x g.. entry2 dulu byk gak pasal pantai jek. ekekekkeke...

rasa happy je kalau dok kena angin laut. mandi tu jaranglah..

melepak jek..

miera a.k.a merr said...

si tedi

~bini ktua menteri pon x bz mcm kakak tedi..(suke plak aku pggil gtu..haha)

same2....!! suke g lepak2 jer.. pnjam ketenangan alam...aiceh....

ZARA 札拉 said...

hahaha~

aku dah berhenti jadi addicted update byk kali dlm sehari~

miera a.k.a merr said...

zara

~lepas ni mmg da xleh nk update byk kali... ko kn guru berdedikasi..hihi...

Ayu said...

akak dah muak gi langkawi dah.. hehe..

daisuketsuchie said...

langkawi tu apa?

miera a.k.a merr said...

kak ayu
~eeee....pegi x ajak.. sy dok langkawi xpenah muak pon..hehe

miera a.k.a merr said...

dark
~langkawi tu sejenis pokok...besenye..pokok ni berbuah waktu subuh je...huh...

sekeh kang........

imHepPie said...

uih kalo ada sponsor buley je gi langkawi tuh..

jom2 g cari bapak gula sesama nak??haha

miera a.k.a merr said...

imHepPie

~cara gk tuh.. jom2.. ada kontek yg best2 tak? haha

Pocket said...

'reunion' adalah bila kita satu tika dulu pernah bersatu, sekarang nak disatukan kembali.

so bukan reunion lah kalau kita tak pernah pun disatukan...kan?

heheheh, listen to the old man jabbering in his sleeps.

miera a.k.a merr said...

pocket
~aah la..lupe lak ade yg xpernah bersatu lagi...ehe...

sorry.... :)

arque said...

nak ikut!!!boleh? ;P

arque said...

nak ikut!!!boleh? ;P

miera a.k.a merr said...

arque

~ikot boley...sapot snirik..hehe

Fatt Chin Choy said...

aku pernah pg langkawi sekali je

BuLaN iTu aKu said...

lapor rrr.. ile dengar ikan bakarr

miera a.k.a merr said...

Afatt

~jom pegi lagi... jom la..jom la....

miera a.k.a merr said...

bulan itu aku

~ekeke...sedapnye bulan,, terbayang ikar bakar tuh...cecah ngn air asam... pastu...mkn lak ngn naik putih panas2........

messyremo said...

hahah~~

sila perlahankan tempoh updet..

tak dapat aku nk kejar wei~~hehe

miera a.k.a merr said...

messyremo

~haha...okeh.. berita phm...
smlm je kene sampuk sket... :)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!