nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 23, 2009

cinta pertama & lafazkan cinta


❤ notadikepala


entri bakal berunsur jiwang
sila pakai tali pinggang keledar
dengan kemas
entri ini bakal jadi terpanjang dalam bulan ni
ekeke
ღღღ


❤ intisari ceritera

cinta pertama?
atau cinta pandang pertama?
mereka itu tidak sama okeh
aku mau membicarakan ttg
cinta pertama yar d cni
hurm.
orang kata
cinta pertama..susah nak lupa
cinta pertama..susah nak jaga
betul ke?

dulu..aku mmg xpcaya
yeke susah nak lupa?
bg aku kalau yg baru dtg lebey baik dari yg pertama
tentu tak susah nak lupa
tapi nyata tak
baru kini aku rasa
walaupun yang kedua da cukup baik untuk aku
(andai yang pertama dan kedua juga membaca ini.. maaf mencoretkan ceritera cinta kita.. sekadar renungan bersama.. )

cinta yang disulam persahabatan
selama lebey 3 tahun
berderai juga akhirnya
saat tu..
hati terlalu hancur
luluh segala rasa
longlai seluruh jiwa
lemah untuk bangun semula



salah aku
salah aku bila dia terpaksa memilih antara dua

cinta yang datang dan diluahkn sepenuh rasa?
@
cinta yang sarat tapi terpendam di sudut jiwa?

aku ego
aku berlagak macho
konon action speak louder than word
cet.. celah mana
action ape yg aku tnjuk?
hampir xde oke.
bls sms
angkat kol
jumpe? brapa kali la sgt.
selalu dia je beria sbb aku konon xnk jumpe
padahal nak sangat
huhu
amek berat
haruslah
aku syg dia
cume xckp je

hampir 3 tahun gak aku amek masa
untuk jatuh cinta sepenuh ati
sebab masa aku trima dulu
aku jahil sket pasal ati dan perasaan nih
mana layan cintan2 nih
x macho sungguh
haish
tapi
bila aku trima dia
aku janji pada diri sniri
aku akan blaja timer seadanya
aku akan siram cinta yang dia semai
(geli lak ngan ayat snirik..ihi)
kalau masih ada daya tahan truskan membaca yer

tapi aku tetap sama
aku memang siram
letak baja organik lagi
tapi siram dalam ati aku sorang je
aku tak tunjuk
perasaan tu da mula ada

ade satu hari tu
dia kol
dia kata "si dia" yang juga teman baik aku
meluahkan perasaan
bla...bla...bla...
dan saat tu
dia keliru
dia goyah

dia tanya
'do u love me?'
aku diam
dan diam lagi
aku mahu jer jerit
sangat
'so much~!!!'
tapi aku tetap simpan
hati aku hancur sgt
dia tegar untuk memilih
(titisan air jernih mula mengalir setelah 4 tahun kisah berlalu)
lantas
aku lepaskan dia pergi
pergi pada cinta yang terungkap
bukan orang lain pun
teman aku juga
huhu

✿✿✿✿✿✿

semalam
kami bicara hati ke hati
oppss..
mungkin jari ke jari
hehe
ym suda

katanya
kalau aku ungkapkan
3 perkataan keramat tu
perpisahan ni mungkin tak terjadi
sebab dia seniri tak pasti
sejauh mana aku perasaan aku untuk dia

semalam
aku rasa lega
aku lafazkan juga walaupun terlambat
cukup untuk dia tahu
rasa itu pernah ada




ape pun
kita hanya merancang
Allah dah menentukan jalan terbaik buat kita
antara aku dan dia
tinggal sejarah
cuma dari dia
aku banyak blaja
blaja yang cinta perlu dilafazkan
dan dizahirkan
tak perlu hari-hari pn
tapi cukup untuk dia tahu
cinta tu ada dalam hati kita





untuk yang kedua
kuharap yang terakhir
'i love u..so much'
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
biarpun banyak sangat dugaan untuk kita
tapi aku tetap cinta
sungguhpun luntur rasa percaya
sungguhpun setia pernah ternoda
aku yakin ketentuan-Nya
pasti ada hikmah d sebalik segalanya
terima kasih untuk rasa bahagia yang tercipta



notanotidikaki :bagi yang pernah hadir di antara yang pertama dan yang kedua
antara kita xde pape okeh. cukuplah teman tapi mesra
skendelicious pon buley juga..hehe..

notaditumit : buat yang pertama yang bakal melangsungkan pernikahan pada tahun depan..
tahniah
jaga my fren bebaik oke
ku doakan kalian bahagia


"love last forever
friendship never end"
-yang pertama





31 comments:

BuLaN iTu aKu said...

C.I.N.T.A itu BUTA,, TAPI org yang bercinta lagi buta pada cinta

Ries Lee said...

uit. jiwang!

Jard The Great said...

bila terungkap... tp chenta tak berbalas.. mmg seksa woo.. huhu

mamai said...

bila cinta itu sekadar penyedap bahasa yang tinggal hanya duka

sI tEDI said...

x yah ungkap apa2...
sendiri mau ingat jek. ekekekekke

ZARA 札拉 said...

meh berchenta dengan aku je sayang~

aku akan chenta kamu banyak2~

cHeRyNa PiReS said...

errrr...cakap2 sayang nieh agak susah. me...boleh cakap, tp bila betul2 kita sayang org tuh, secara automatiknya tak boleh, okay! boleh tulis, tapi tak boleh cakap...macam org bisu..huhu...


emalam
aku rasa lega
aku lafazkan juga walaupun terlambat
cukup untuk dia tahu
rasa itu pernah ada

--->tahniah..sbb berjaya meluahkan..tabik2..tabik...

* 1st love sudah dilupakan...hahaha...:)

imHepPie said...

btol chenta petama mmg sgt susah nk lupa..da kawen pon still tringat wuuuu

isyah_izzati said...

erm..susah habaq psl cinta ni..
cinta yang tak kuungkap,rasenye byk sgt..hehe
tapi when time goes,
we fall over and over,
Allah know the feeling..
HE gaves us someone better that really loves us without condition..
but true frens..its hurt when you don't even say a word that you luv him..
so,ckp byk2 i love you.
smpi hari tua pun ckp..
insyaAllah, byk rahmat dan kebaikan dari ape yg telah terjadi..

so,be strong,be brave to face this world and to face LOVE...

p/s:ape ntah yg ku carutkan..hehe..

Fatt Chin Choy said...

ko bila lak nak menikah??
nak luah susah, tak luah susah... hehe

E-Mah said...

cinta x semestinya dimiliki..
Mungkinkah kita ditakdirkan hanya bertemu seketika dan bahagia??
juga terima kasih krn mbhagiakan aku ketika aku sdg gundah gulana..
mungkinkah kita telah ditakdirkan hanya utk berkawan shj??~~

wah!! luahan jiwa seh.sukew la corewtan mer..sy tumpang..lalala

mier@merr said...

BuLaN iTu aKu

~alamak...da leh jadi kassim selamat nih...

mier@merr said...

Ries Lee

~sekali skala jek... wee~

mier@merr said...

Jard The Great

~ rs seksa gk bila sama2 chenta... tp..hanya dia yg mengatakan chenta..sdg diri ni xmmpu nk meluahkan rasa....

mier@merr said...

mamai

~cinta yg dcurah seikhlas rs... tiada duka...hanya gembira melihat si dia bahagia...

mier@merr said...

sI tEDI

~lain org mgkin lain pendapat..hehe..

sniri maw igt cane sdg sy xpnah nk tunjuk pon... kalau ada action tu..at least bley gk dia nk beringat..n pikir2 sniri...hehe....

mier@merr said...

ZARA 札拉

~ngn kamu hari2 pon aku bcinta

~xleh over2.. nnti si kosong majuk ngn kamu...

lgpon si yang kedua sy nk letak mana...ihik

mier@merr said...

cHeRyNa PiReS

~hehe... 3 tahun kapel..leh lak kn x ckp syg... ish2.. pang!!! adeyh... :)

~cinta untuk dia mungkin da tade.. tp kenangan tetap ada smpi bila...xkn lupa...

mier@merr said...

isyah_izzati

~elele..yela tu..org tu da nga berbahagia ngn tunang terchenta.. huhu..jeles dol ko pakai purple ms ari tunang ritu...hehe

erm...u know the whole stori kot psl chenta pertama ni..
>igt lg..malam aku putus tu..aku nangis2 kt blk ko..citer kt fafet...ihik..

~everyday i love u.....haha...aku xckp kt ko..aku nyanyi jek.. lalala~~

mier@merr said...

imHepPie

~aiceh..ko da kawen ke mimie? cam tau jek da kawen pon xleh lupa...hehe

mier@merr said...

Fatt Chin Choy

~tunggu ko pikat aku... erm rs cm nk pakai sweater kaler merah jambu lah... ahakz....

nak jadi yg ketiga x? :)

mier@merr said...

emah

~alala...ada yg lebey baek utk ko yang...
mgkin takdir dia ngn ko teman biasa...
macam aku ngn si pertama pon... 3 tahun.. tp..akhirnya.... tinggal jd kawan juge...

chipsmore said...

susah gak nak lupa...just move on ;)

mier@merr said...

chipsmore

~tww xpe cik epal.... ehe..

daisuketsuchie said...

cinta tu apa r?adeyh~....wawawa

mier@merr said...

daisuketsuchie

~cinta itu...aku dan dia...har...
~sayang itu... aku dan kamu...ekeke...

daisuketsuchie said...

ada cerita tentang aku dan dia...lalalala~

awwww...apa sayang2 ni...ihikihikihik...(ayat gedik)

mier@merr said...

daisuketsuchie

~haha... dak gedikx mmg suke wat ayat gewdixxx... :p

Riko said...

thanks cite kn kisah kite kt dlm blog u nie..
i terharu ble mmbace nye..
betul la cinta kite dulu penuh dgn kebahgiaan yg pyh nk dilupakan..
thanks kerna pernah mncitaiku sbelum nie..

mier@merr said...

Riko

~ehem.... ko yg last tu oke... yg diantara pertama n kedua... skendel boley?? ihik...

btw..thanx dear for being my fren... :)

Dak Wan said...

Better to putus trus than "memendam rasa" bila bertemu...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!