nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 4, 2011

Merindui kenangan berpuasa di UTM Skudai

Salam
Sedar tak sedar hari ni da hari ke 4 kita berpuasa
dan tak berapa nak sedar diri jugak
da 2 tahun aku keja
dan da hampir 3 tahun tinggalkan zaman unibesiti

bila dok sorang2 ni
mula la nak buat aksi feeling teringat terindu suma
teringat jalan sesama g PaRam (pasar ramadhan)
pas balik kuliah je..jalan ramai2 buat rombongan cik kiah lagi

agak agak bosan dengan Param UTM
merempit g taman u plak...
paling menjadi kenangan abadi kami pegi McD kat tampoi
masa tu ada pakej buka posa... 
bayar rm19...leh makan sebanyak mungkin sampai lah kul10 tak silap aku
tapi dasar perut manusia..bukannya perut ghemau..
makan burger sebiji ,bubur ayam semangkuk..pun da rasa hebat
da penuh perut...tapi jenis yang tamak.. segala macam kami amek
sudahnya.. seludup dalam beg tangan...
yang laki sumbat dalam jaket...
nak bagi balik malu..masa amek tak sedar diri...

kadang2 rasa poket macam penuh sikit
kami berkonvoi g senibong
standard lah kalau g senibong
menu wajib mestilah tomyam campur, siakap 3rasa, sotong goreng tepung
yang menu tambahan tu ikut tahap ketamakan masa tu


tu kalau poket penuh
agak2 rasa beg duit da menipis
makan je kat kafe2 yang ada
kat kafe kolej 11 plak ada pakej jimat berbaloi baloi
ada nasi bujang- nasi n telur dadar je kot
kalau nasi duda- nasi n sosej
ada plak nasi janda.. - nasi,telur dadar n sosej
ye la kot..aku pun tak brapa nak ingat da nasi2 tu isi apa
tapi kuar modal memang tak lebih 3 ringgit

haishhh.... rindu rindu........
sekarang ada gaji
tak layan la nasi n telur dadar kan..
tapi buka sorang2
tak best yu!

~

8 comments:

Nadiah said...

tahu xpe....dah kerja ni....berbuka sorg je....xde dah kwn2 berbuka same2..sbb masing2 dah busy...waaa..rindu uitm kuuuu

Aini Ahmad said...

heee..tu la, aini pun tgh merindui kenangan2 kt utm..huuuu...dah keja life makin x dak. ulang benda sama....

shakira..=) said...

mmg xbest bukak pose sorg...rasa nak nangis je...=(

selamat berpuasa kak mira...=)

cik_nini said...

memang besh berbuka di Universiti bersama kawan yang sekelapa.

ops, sekepala. teheee ;)

ILA HonEyBuNNy said...

hehe....

dah kerja makan lagi sedap2 kan...

sedappnya tomyam campur n ikan 3 rasa..suka2..;)

Anisa Hang Tuah said...

zaman study mmg best
berbuka dgn kawan2
sahur..

sgt best,

told la hejauw said...

kalau dah rasa duit tu banyak sgt bawak2 la belanja aku hehehe

logorithm said...

Oooo... budak UTM jugak ker? Samalah kita. I dah 9 tahun meninggalkan UTM. Di bulan puasa gini, teringatkan bazar Ramadhan UTM. I selalu tapau dinner sana.


Terbaru dari Logokoko:

[U] Logo MRT:  Promo Video - Undi anda diperlukan!

[U] Sedaap!

[U] Hutang Puasa

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!