nuff header

Wednesday, August 3, 2011

Badan Besar Otak Sempit


1.8.2011
Lebih kurang kul 6.45 kami sampai di jeti langkawi
kaunter teksi da tutup
halamak...acane neh..da nak dekat waktu buka
takpe...takpe...tenang...
nampak sorang kawan sekolah menengah dengan 2 orang kawan beliau
tinggal di mukim yang sama
jadi boleh aku n kawan aku tumpang sekaki payung
teksi di langkawi biasanya berbentuk seperti van...err...mmg van pun..

lepas 15 minit
sebuah teksi masuk kat kawasan menunggu
ahkak yang juga kawan kepada kawan aku g tahan
aku bagi dia tahan sebab dia datang dulu
jadi taklah dia terasa macam nak baling kasut kat aku ke kan
sebab potong line..
lepas letak beg kat belakang..aku n member  masuk dalam van
kami duduk di seat belakang driver
sebab ada dua seat je...jadi sesuai la utk kami berdua
(pada pemikiran aku la)
ahkak n da geng baru jalan amek beg..
sampai je kat muka pintu van..
ahkak yang tahan van cakap
"eh...awat tak dok belakang...aku yang tahan van ni dulu...."

aku n kawan terkedu...tergamam...terrrr.........
mana la kitorang tau jadi kesalahan dok situ
aku tgk kat belakang ada lagi 6 seat...
jadi tak jadi masalah lah sebab dorang cuma bertiga...
aku da hampir amek beg laptop nak pindah g blkg..
tak sempat pindah...ahkak tu da masuk van sambil mulut mengomel

"aku yang tahan van..dorang sesedap je dok selesa kat depan"
"sesenang je dok kat situ..kita bersempit kat belakang"
"kita dah la berenti tepi jalan je...dorang nak kena masuk dalam lagi...kita yang turun dulu"
".........bla...bla...bla...."

operasi mengomel berterusan sampailah ke destinasi yang dorang nak tuju...
aku buat pekak je...malas nak gado bulan2 puasa
lagipun malu la kalau abg teksi tengok cikgu2 bergaduh sebab berebut tempat dalam teksi
ahhhhhh.....nampak sangat macam tak bertamadun..
apekaitanngantamadunpunakutaktau.ngee~

sambil turun...ahkak berbunyi lagi
"....tengok...nak turun pun susah kalau dok belakang...dorang senang je..."

LAAAAAAAAAAA...TAK HABIS LAGI!!!
rasa macam nak sinsing je lengan baju sambil pegi bagi penampar sulung kat ahkak tu
tanda terima kasih atas jasa baik beliau tolong tahan teksi

tapi sebab aku dalam kalangan orang yang sabar
aku terus memandang ke depan tanpa memandang langsung ahkak bebel tu
ahkak wei..ko tu yang besar..bukan teksi sempit
kalau duduk depan ke belakang sama jugak...
tetap sempit!
haishhh

aku mintak maaf kat abg teksi sebab terpaksa mintak beliau u turn
walaupun lalu ruma kitorang dulu
aku bagi dorang puas hati sampai ke destinasi lebih awal daripada kami
nasib baik abg teksi kacak lagi memahami

sampai je aku cakap kat abg teksi
"bang... nanti buat teksi bagi ada 6 7 seat ke kat blkg driver ni..dorang tak puas hati ni tak dapat duduk blkg abg kacak"

"hahahaha........sabar je la dik.. macam2 jenis orang abg jumpa sepanjang bawak teksi...
tak sangka yang macam ni pun ada..."

"terkilan sebab orang kita..." hamoih ko amira..tadi diam seribu bahasa malaysia..


kata kunci untuk hari ni
SABAR
eh.tetibe.




~

8 comments:

beautiful_rose said...

org mcm tu mmg banyak kat dunie nieh.sabar jelah...sebab aku sendiri pernah merase.tp sabar2 aku pun lame2 meletup gak akhirnye...ehe =p

haLyZaQiut said...

Astaga, pasal kusi pon nk kecoh...diaorg ni puasa ke x...?? ish2, pelik2 perangai aihh...kalau sempit sgt, dok atas bumbung jela senang...dpt angin byk.... :D

budak ciput said...

haih~

org mmg macam2 perangai.

s.a.b.a.r ~

eddy syrol said...

huhuhu.... biasa lah tu... buat derk sudah ye cikgu..

sini BACA DAN CLICK TAU

Anonymous said...

kalau aku rasanya blh jd INCREDIBLE HULK sebab sakit telinga

Unknown said...

salam miera~

hehehe... layan kan aje ar org2 yg perangainya mcm tu... :)

afqafq said...

sabar je la kak merr,
tetambah bullan poser ni kan.
:D

hanaahmad said...

orang cakap, bulan puasa ni bulan penuh kesabaran. peluang tu dah depan mata untuk direbut. dapat pahal sebab bersabar. tahniah anda berjaya. hehe

Daisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!