nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 26, 2011

Penampar Sulung Untuk Pelajar Biadab

 25/1/2011
 7.35 pagi

Pengawas : Cikgu...ada pelajar pakai kerongsang datang sekolah. Da banyak kali ditegur.
Cikgu       : Bawa dia jumpa saya.


Pelajar     : Ye cikgu...ada apa...  (nada berlagak...sekeh kang)
Cikgu      : Da berapa kali pengawas warning.. kenapa tak jahit? (sambil jari telunjuk menghala ke leher)
Pelajar    : Saya tukar tudung lain cikgu hari ni.. semalam yang lain.
Cikgu     : Tak kesah la tudung mana pun..kenapa tak jahit semua tudung?
Pelajar    : tak sempat..pagi tadi bangun lewat.
Cikgu     : kenapa tak jahit semalam?
Pelajar    : Saya taktau nk pakai tudung ni hari ni..
Cikgu     : Kalau awak rasa tak boleh ikut peraturan sekolah ni..awak buat sekolah sendiri.
Pelajar    : okey..takpelah..esok saya buat sekolah seniri  (perggghhh...menyirap..memilo..menescafe 
                semua ada ni..)
Cikgu      : Kenapa biadap sangat ni? macam ni ke mak ayah didik awak kat rumah?
Pelajar    : tak...mak ayah saya didik saya baik..
Cikgu     : ooo...kalau macam tu..cikgu2 lah ye tak pandai didik awak.. cikgu2 didik awak jadi biadap?
Pelajar    : mmm (sambil pandang kiri kanan)
Cikgu     : sapa nama awak?
Pelajar   : Syamira
Cikgu    : eh... lebih kurang lah nama kita... nama cantik ..malu la wat perangai macam ni..
Pelajar   : takpelah..nama cikgu...nama cikgu nama cikgu lah...nama saya biar lah kat saya..
Cikgu     : PANGGGGG!! (aku tak sedar bila tgn ni terangkat..sungguh aku tak pernah jumpa 
               pelajar perempuan sebiadab ni)    awak ikut saya sekarang!
Pelajar    : apa ni cikgu..taknak la  (sambil tepis tangan aku dan mengeraskan diri)
Cikgu     : Pengawas! bantu saya..
Pelajar    : Cikgu nak tulis e-disiplin ke kat saya? JOM. (sangat berlagak dan biadab..)

Cikgu     :  Awak jangan sampai saya tampar awak sekali lagi.


26/1/2011
10.00 pagi

PK HEM   : Assalamualaikum cikgu amira..cikgu ada tampar pelajar ke semalam?
Cikgu        : Ya cikgu...ada...
PK HEM   : Mak dia dtg mengadu.. Anak dia taknak datang sekolah.. kenapa ye dia ditampar..
Cikgu        : 1.kesalahan disiplin ..yang kedua biadab... (bla...bla...aku menceritakan kisah di atas)
PK HEM  : tolong hantar pada saya rekod kesalahan pelajar tersebut... hantar pengawas...cikgu tak perlu
                  datang.
Cikgu        : ok ..baiklah....



*******


Pelajar tersebut tak datang sekolah hari ni..mungkin dia da bina sekolah baru seperti yang dinyatakan semalam...

aku takde masa la nak tampar anak orang suka suka hati... kalau rasa aku tak mampu nak didik anak dia... ok. buatlah surat suh aku tukar.. aku takdehal... aku buat apa yang patut... kalau aku silap..bagitahu mana silap aku.. takpun....aku sarankan mak dia jadi cikgu... datang ajar anak dia kat sekolah.. ajar anak dia supaya tak biadab...dan tahu hormat guru..

jadi cikgu disiplin adalah tak best kadangkala... muka ketat je memanjang... aku tak boleh tengok pelajar langgar peraturan... kalau tak ditegur..aku rasa aku tak jalankan tanggungjawab dengan baik....
risiko untuk dibenci... adalah amat ditinggi... risiko dikutuk....haruslah...ada aku kesah!!

aku cuma cuba yang terbaik~
Ya Allah..permudahkan urusanku mendidik pewaris negara.Amin

~

27 comments:

afiqafiq. said...

memang biyadap sungguh budak itu!
memang pattut ditampar! sekeh2 sket kepala dia! kojiaqq! keji perbuatan!

mak bapak skang pun satu, anak kurang ajar pun nak sebelahkan anak lagi!

(emo plak)

Anonymous said...

haha...mmg sgt bagus pon..budak skrg ni xbleh bg muke sgt....huhuu...nnti pas abes sekolah kang makin kurg ajar n xreti hormat org....

FarhanaDr said...

Mak bapak patut tengok anak-anak kat sekolah macam mana.. Sama-sama ganding bahu dengan cikgu, sure takde masalah..

fathiahRAIHANA said...

memang kuang ajaq . hoh . memang layak makan penampar cegu comel nie kan . padan muka .

FzaIbrahim said...

budak skola skrg dh x reti nk hormat cikgu.
bjet bgus je diorg.
parents pn ngok g mnjekn sgt.
mcm bgus sgt ank diorg. haiz

ezzu said...

memg biadab bdk tu....
xde adat langsung..memg patut pun kena penampar....hehehehehe

Nur Farah Hani said...

hehehe.. takut lak..

tapi memang patut dia ditampar sebab terlalu biadap.. =p

Khalid Amin said...

Walaupun budak tu biadap, bukan cara Islam menampar di muka, ada bahagian yang dibenarkan (sila buat ulangkaji), semoga pendekatan negatif ini dapat ditukar dengan pendekatan yang lebih positif. Orang dewasa mampu berfikir lebih matang daripada budak bawah umur. Semoga Berjaya Miera..

Dearie Pearls said...

budak tu sengaja nak duga tahap kesabaran cikgunya..

mesti dia tak sangka kena tampar..

alahai ler bebudak sekarang.

banyak2 bersabar k.

Heidi Shafiq said...

telan je budak tu cikgu.. :P

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

nanti jumpa kak gebu...jangan tampo2 eh.....cubit2 manje bleh...hehehhe

(^^,)

Ogy said...

owhh cik pepel ni cikgu disiplin rupenya...mama salute kat cikgu perempuan muda2 yg dilantik jadi cikgu disiplin ni..bukan tugas mudah tu...budak2 ni kalau tgk cikgu muda..perempuan lak tu...byk lemak dia...susah sket nk takut kita...tapi takpe...jalankan tggjawap yg diberi dgn sebaiknyaa ya...byk2 bersabar dlm menghadapi karenah budak2 zaman skrg ni..

MASA said...

sabar tu sabar jugak tapi kalau sabar terus sampai budak makin kurang ajar tu melampaulah. tampar je budak kurang ajar macam tu. budak baik dilayan baik, budak jahat dilayan jahatlah. ADIL!

ch!natsu said...

wah mira..
xsgka aku garang jgk hg no.. huhu..
sbr ye sbr..
aslkan niat kita ikhlas, insyaAllah semua akn dipermudahkan..
tabahla ye cikgu.. =)

Nadia Havez said...

eiii!!!! kalau nadia tu, dah bagi penampar kedua dah kak! geram lak.. isy~!

Alimaz-Kembara Terasing said...

semoga allah mempermudahkan urusan kamu.... salam perkenalan... dari saya...

MiSs TOrA said...

tudia mmg kurang ajar la bdk tu mendidih gak klo jd mira..kan dah kena penampar sulung hehe..pe3pn smoga ALLAH permudahkan segala urusan mira yer..

HonEyBuNNy said...

budak sekarang cm tu la..bila di ajar sikit repot bgtau mak pak...geram betul la...anak yg perangai cm hampeh..eee

AFIQ zainal said...

tolong bawak saya jumpa mak budak tu...nak tmpar mak budak tu..boleh dak?

Cz Aina said...

hahahaahahaah...
bdo xbole diajar..mak die pn same bodo..
dulu aku kne tampar berduyun2 sbb berjln dr kerusi sendiri ke meje kwn..
xde hal pun......
kahkahkahkah..
bdk skrg bodo xbl diajar..

bidadarihijau said...

eeeeeeeeeeeee biadapnyeeeeee..yg bace ni pun dh sakit hati..

lieya orange M.I. said...

lieya sokong budak tu kene tampar..
pelik la dengan perangai mak org tuh...bangga ke datang sekolah bgtahu anak dia kene tampar?? mesti ada sebab kene tampar...tengok ank dulu lain kali..tanye kawan2 anak2 tu dulu..
ini kalu pikir anak dia jer betul, susahla camtuh...huhuu

aien Martinez said...

wallawehhh kak mer cikgu disiplin gupenyer...tgk mata pon dah takot...

beautiful_rose said...

memang patutu pun ko tampar bdk tu.bukn le bg muka sangat.makin di biar makin biadap pula.kalau boleh lempang sekali dengan mak ayah nya bagi kesedaran sikit.jgn terlalu mudah percaya ckp anak tu.tah anak dia mmg malas nak pergi sekolah.so,saja cari alasan.

Peng On Screen said...

alamak sedihnya mak dia kalau anak dia ditangan-tangankan. luluh hati mak dia bila anak dia biadap dengan orang. mmg betul la tu mak dia ajar yang baik-baik tapi mungkin anak dia TAK MATANG lagi nak pikir baik buruk elok tak elok. sebab tu GURU itu wujud utk menyempurnakan tugas ibu bapa. yang lain serahkan jelah pada orang tua dia.

semoga awk lebih tabah ye. kerja seorang guru tu adalah sangatlah mulia jika dilakukan dengan ikhlas dan bertanggungjawab.

good luck :)

emam said...

eee....geramnya...bak sini no fon bdak tu..

hans said...

memang budak tu patut kena penampar sebab biadap
xapa cikgu
berani kerana benar
budak2 macam tu kalau bagi muka makin menjadi2 lagi perangainya
patutnya kena suruh mak dia datang dan suruh dia dengar sendiri apa yang anak dia dah buat
nih mak ayah skrg percaya sanagt anak2
tu jadi macam tu
apa2pun cikgu saya sokong tindakan cikgu tu

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!