nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 4, 2010

Selamat Hari Lahir sayang..


SALAM

hari ini
4 Disember 2010
hari yang indah
damai sejuk dan nyaman

24 tahun yang lalu
*pandang atas gaya flashback.mode itam putih pliz..

ulang siaran
24 tahun yang lalu
seorang bayi yang comel, debab, berat
mata sepet kepala botak
telah selamat tiba ke dunia..
saat si ibu memandang wajahnya
si ibu tahu...
anak ini dilahirkan untuk memimpin
memimpin apa dan siapa???
si ibu menjawab
"apa kau ingat aku ahli nujum negara?"
tapi si ibu yakin...anaknya akan jadi insan berguna *pengsan bertalu talu
lantas ibu berkata kepada si bapa...
"ibu pasti...anak ini pasti jadi pemimpin.."
"bapa pun rasa pun begitu"
"bolehkah kalau kita namakan dia 'amira'? Amir itu kan pemimpin?"
"kalau tambahkan Nurul..rasanya lebih bercahaya..."
"Nurul Amira binti Ahmad...ya..indah namanya... seindah wajahnya"*tembak seploh das
bayi ditatang dengan kasih sayang
masa kian berlalu... bayi menginjak dewasa
gila.dr baby trus dewasaa...
cut lah
cerita hampagas!


hahahaa....mengarut adalah berlebihan
umur da 24 tahun
otak kanak kanak ribena lagi
eh..da 24?
macam baru semalam umur cuma 4 tahun la...
pantas.sungguh pantas
macam masih terbayang sorang budak berhingus pakai baju kotak kotak kaler merah putih sambil galas beg gambar power rangers berjalan terkedek kedek menuju ke tadika kemas...
macam masih terbayang sorang budak mengayuh basikal meredah kampung untuk mengaji al Quran sampai tergolek dalam utan lalang sebab handle basikal patah...
macam baru semalam melonjak kegembiraan saat menerima keputusan cemerlang
rasa masih hangat di ingatan
sepasang kaki..melangkah masuk ke sekolah terbilang..
sekolah yang lebih hangat daripada biasa..
masih terlayar di fikiran... saat berdiri megah..menggenggam impian..
menawan puncak menara gading...
walaupun sesekali tersungkur...duduk terjelepuk di lantai
dan hari ini
segalanya masih kemas di ingatan
di kala umur mencecah 24 tahun
seorang kanak kanak tadika yang berhingus itu menjadi seorang pendidik
memimpin generasi baru negara..
mencorak pewaris bangsa.
*harap harap takde budak masuk icu
***

eh dah dah la tu gambar itam putih
da tahun 2010 laaaaa

hahaha.

TAMMAT

p/s : tahun kedua menerima ucapan
Selamat Hari Lahir sayang

P/S ~anak mak da bleh kawen!~



13 comments:

anonymous said...

selamat hari lahir.....alhamdulillah~

beautiful_rose said...

happy birthday...
moga panjang umur murah rezeki
dan hidup lebih di berkati ALLAH
hendaknya...ameen...

Lelaki Ini said...

hepi bufday!!!!
dh 24???
sila kawen skrg!

twinkle twinkle said...

slmt hri lahir akk :)

AZLIN said...

selamat hari lahir jugak..semoga panjang umur n murah rezeki

MiSs TOrA said...

hahaha lawak ler =) itam putih pye cte ek..miera slmt ari tua tau..hah bkn da blh kwin dah blh jd mak pn ekekekeke...kamu dah tua haha gelak jaht ehhee lawak je nuh

~LP Lum~ said...

salam miera~

hehehe.. sgt best citer sewaktu flas back tu... :)

apa pun semoga di panjangkan umor, di murahkan rezeki dan selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 24 miera... :)

Mario said...

eh...slmt harijadi yer...hehe ayat last tu...mak tak marah ke...ekeke

HonEyBuNNy said...

happy birthday sayang..hehheheh

hans said...

selamat hari lahir
moga umur kamu diberkati Allah

P/S : Apa Yang Terangkat Bila Ada Kakak/Abang/Adik Angkat!

FarhanaDr said...

Ahhhhh.. Baru nak masuk 24.. Ku taun depan awal tahun dah masuk 24.. Sadissssss.. Nak kawen jugekkkk.. :p

Selamat hari lahir cik amira.. Hee.. Wish sekali lagi.. :)

Fello Ariza said...

laa...
birthday kte x jauh beze ea..
hehe:P

ber_u_wang said...

tahniah semoga pjg umo...

bila nak kawen tu.?

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!