nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 28, 2010

hangus terbakar...

Salam
bila dengar hangus terbakar...
haruslah dengan serta merta aku teringat kat kak jiana jen kita yang nyanyi part ni
dengan mulut yang ketar ketar..
gambar hasil pencilokan dr sini


ok..meh lupakan hal akak kepada si anuar jen nih..
meh kita stori sket pasal hangus terbakar yer

treet...treet...treeettt....

nada dering sms membunyikan diri
jam kul 3 pagi kotttt...
tenyeh tenyah mata sakit
sambil buka mata luas luas..
tapi tetap mengecil
ahh..baca je la..byk bunyik lak..

"cikgu...bukit malut terbakar..habis rumah saya"
(fyi : bukit malut adalah kawasan umah nelayan yang boleh dikatakan agak atau sangat setinggan)

cikgu dengan mamainye sambil kuis kuis sket bahagian mata mereply sms tersebut

"ooh...awk kat mana skrang? teruk ke?"
(da abes rumah dia..maka teruk la kan...masalah bila masih separa sedar macam ni lah)

"kat rumah akak ipar.... abes baju n kasut sekolah saya cikgu...macam mana saya nak p skolah.."
(hah...ada la tu yg nak cakap budak ni saja bagi alasan tamo p skola.. budak ni sangat baik oke.. semangat...rajin.. skolah memang di hati..tapi sayangnya anugerah kebijaksanaan tu bukan untuk dia...)

"tak perlu risau pasal tu... jaga diri bebaek..cikgu balik pagi ni..."
(entahlah...hati sebak... mereka sememangnya keluarga yang hidup cukup cukup makan.. kalau ada..adalah..kalau takda..tahan aje perut tu...)

tapi meh kita beringat
musibah melanda tak kira kita siapa
senang susah kaya miskin
 tetibe lak kan
huuuu~

pelajar masih mereply
"bot ayah terbakar..saya sedih cikgu.. mcm mana ayah nak ke laut"

oh...bendasing bendasing di hujung mata luruh bila dibawa arus...

"sabarlah... dugaan Allah tu.. nanti cikgu balik..cikgu tengoklah apa yang boleh dibuat ye"

dia pelajar terbaek aku
pelajar yang duduknya di kelas kedua terakhir
kelas yang pelajarnya ada yang tak tahu membaca
tak tahu mengira..
aku tak tahu macam mana dia boleh tercampak ke situ..
dia dapat no.1 setiap kali ujian n exam..rajin..sangat rajin..
cuma kalau orang kedah kot kata..
benak la sket.. lambat nak faham sesuatu perkara..
tapi dia tak penah berputus asa.. belajar dan belajar jugak..
selalu aje kena marah dengan kengkawan kalau dia lindung dorang
sebab dia tinggi..tapi nak sangat dok depan
dia suka belajar..dia suka jawab soalan..
aku harap dia naek kelas untuk tahun 2011 ni
tak payah duduk dengan bebudak sangat malas tak brapa nak rajin tu
semoga 2011 memberi harapan baru untuk dorang


komen membe kat pesbuk

"Memang betul.. Dah banyak rumah terbakar.. Lepas nie bantuan rumah lagi la.. Bestnya org bukit malut.. Dari rumah kecil ke rumah besar.. Taman plak tu.."

*senyum*


~

6 comments:

K.A.T.H.Y said...

bendasing hujung mata aku pun hampir dibawa arus baca cite hang ni.. hehe

ko punye entry ni macam skrip nurul shuhada nurul ain dalam bersamamu...
(eh? bile masa dia jd pengacara bersamamu? hehe)

kem salam kat depa ... harap semuanya selamat.. nanti cikgu mira balik... :)

Lelaki Ini said...

DEYH
KESIANNYA DIA..'SABAR JE LEW

.ieLah. said...

adehh..part yang last tu tatau la nak kata mier..
orang tengah susah lagi tu kot.. haihh

FarhanaDr said...

Sebak.. Moga yang baik-baik je untuk semua.. Cikgu Pepel Mira.. Cepat balik..

Mizzy said...

sedih plak bila baca.. harap mereka dapat bina kehidupan baru :(

-fiexa- said...

terbakar. hurmmm. pasrah.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!