nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 29, 2010

Tunangku bukan tunangmu


Salam

lokasi : pulau langkawi
mode : tak semangat ar nak g sekola esok~

ok..hari ai nak gusip gusip
u oll nak baca ke?
haha.... ape tak caye ke mak bedah oi ai ni kaki gusip
jangan taktau ai ni junior sket je dari rita rudaini
tapi ai gelak lagi sopan la drpd yg gelak cam kuda tu kan...
hik hik hik... sopan kan.
erk..ai rasa ai cam tak sesuai kot jd mami jarum..
sebab ai lagi banyak mengarut dari mengumpat..
hahaha...
eh..salah..lupe lak..
hik hik hik..

da tak sabar la tu kan nak tau..
bizi bodi taw u oll ni....hikhik
erm..ye lah..ai stori kat u oll yer..
tadi masa ai naik bot..nek feri la..
ai stori mori la ngan sorang kawan..


alkisahnya..
ada la kawan ai tu.. cun gak ar.. kiranya wanita pujaan la jugak kan
tak macam ai.. teramat 'sopan'
erm..pada suatu hari..ada sorang cigu lelaki transfer kat skola kitorang..
dengan tidak semena menanya.. cikgu baru ni...ai bg nama husen lempoyang la yer...
terrrrrjatuh cinta pandang pertama...kat kawan ai si miasara ni..bukan nama sebenar oke.
si mia ni...jenis layan sume orang...haaa...bukan dia playgirl ke ape..
tapi dia ni mmg jenis yang bek ati..
tak sampai ati nak kata taknak la ape la kan
secara tidak langsung dan dengan agenda tersembunyi..
si husen ni mula la rapat rapat ngan kitorang... supaya senang dia nak tekel mia..
cewaaaahhh... baik punye taw...
selalu sangat ajak kitorang makan... kalau ajak sorang cam kesangsian la pulak kan
nanti jadi gusip panasssss gituuu... ajak ramai ramai sapa mau kesah kan...
so...hari hari yang berlalu merapatkan husen dan mia..
padahal mia memang da ada buah hati terchenta sepenuh hati nun jauh di selatan..
mia kata cuma kawan je ngan husen..sebab husen ni memang selalu amek berat n tolong dia..
eleh....kami yang lain dia tak tolong pun...huh... ai tak jeles..cuma ai nyampah.. ada udang sebalik mee..


so..da lama lama kawan..si husen da mula susun ayat... dia cakap terus terang kat mia..dia nak mia..
si mia ni mula la gelabah kan.. sebab dia memang sayang si buah hati nun jauh di selatan..
pastu dia bagi kata putus..dia pilih si buah hati..
ape lagi... frust menonggeng la si husen lempoyang...
u oll tahu je lah kalau frust ni kan..wall kt fb la jd mangsa
mula la post ayat ayat sedeyh berduka lara...
lagu lagu pun layan yang leleh je...
ai dengan kawan ai yang lagi dua orang mmg sokong keputusan mia abes2an sebab we oll mmg tak suke si husen lempoyang tu... (macam la si husen suke kitorang kan..)
si mia dengan gelabah bewoknye... cakap kat bonda tersayang..dia nak tunang ngan si buah hati
si bonda suh tangguh dulu..sebabnye si bonda kenan kat orang lain..bukan husen ye..
tapi si mia yang lembut kelembai ni nak jugak jugak tunang ngan si buah hati
so...bonda pun ngalah... oke lah..tunang lah nak tunang sgt kan..
tetibe....da lama lepas tunang... ai nampak mia asek nanges..
pastu perangai pun da lain.. da tanak citer ape2 kat kitorang..
dapat kol jek masuk bilik...padahal klu ngan enche tunang tak plak gitu selalunya..
ai n da geng mula kecurigaan...kitorang investiget ar.... wah... da macam detektip konan da..
so..membe ai tjumpa dia tulis tulis nama husen kat atas ketas masa program ceramah kat sekola..
ape kau tak pelik ke..tunang ngan orang lain..tulis nama orang lain
hmm..pastu bila kuar je tanak gitau kitorang...hah...mula mula ai sangsi kan..

pastu tetibe jek...si mia dapat tukar kat alor setar... tiba tiba sangat neh.
bukan musim orang tukar...
pastu abes tersebar citer kat skola yang ada org kaco mia kat skola
pastu bonda si mia tanya pasal husen kat pengetua..
bila tau je mia dapat tukar...husen da mula kelam kabut tak tentu hala..
dia pun terus isi  borang tukar... gilak lah
orang nak larikan daripada dia....dia sibuk jugak nak mengejar..
dan atas kebertuahan dia...husen pun dapat tukar gak...
dan tiba tiba gusip baru tersebar...
mia da putus tunang
dan seperti biasa... kami kawan kawan dia jadi orang terakhir yang tau..sedih ok.

baru ni salah sorang drpd kami terjumpa mia..dan terperasan..
yang cincin di jari mia bukanlah cincin tunang yang sentiasa tersarung di jari dia dulu
dengan itu...gusip di sahkan benar.


seperti biasa
kalau orang tanya pasal gosip tu
aku cuma akan jawab

"da jodoh dia ngan husen agaknye.."

punca kejadian...mungkin jarak yang memisahkan..
mungkin juga yang dekat sering melayan
ntahlah.
hmm...
aku mohon dijauhkan daripada perkara begini


12 comments:

HonEyBuNNy said...

betul tu...cm kish ila lak..bila ada yg dekat melayan..pasti berpaut....ngeh3....entah la jodoh kn..kita xtahu...

Notami said...

mesti yg tunang lama die frust menonggeng agaknye..hehe..hrp2 x la..pe pon..kite mmg xtau sape jodoh kite kan..x mustahil kalo org yg kite plg benci akn jd psgn hidup kite 1 hari t.. :)

Anisa Hang Tuah said...

agak sedih,
ape2 pun,jodoh di tangan Tuhan
:)

Jard The Great said...

besh jugak layan gusip2 pagi isnin camneh.

so diorg kawen tak akhirnya? nnt hapdet la ye. =)

nil said...

haru jugak lagu ni. harapnya jmpa bakal suami dn dipermudahkan urusan.

AZLIN said...

haha..terbaek punya mami jarum

dotblogspotdotkom said...

kata orang surat kabo.. GOSSIP....

kata orang kampung... FITNAH....

maka jauh kan diri kita dari gossip....

twinkle twinkle said...

laa,kesiannya,tkotnye mcm ni

~LP Lum~ said...

salam miera~

ciannya~ :(

Cik Moon said...

minta2 cik moon xjadi camtu..minta dijauhkan... dygaan btol bila berjauhan dgn org yg kita cinta..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

cuba lah setia dengan yg 1...
walau aper jua godaan yg mendatang

hehhehehe

syok gak baca citer cikgu cikgi zaman skang ni

kekkekek

Fello Ariza said...

kesetiaan teruji tuh..

huhuhu..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!