nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 24, 2010

Sarang semut boleh makan ke?

Tetiba mood nak wat kueh raya termuncul di layar fikiran
setiap kali raya, aku tak penah missed beli biskut sarang semut neh
dulu, masa masih stadi kat UTM, aku selalu beli kat membe aku..
sedap... tapi haruslah beli dua balang... sebabnya satu untuk melantak di malam hari
satu lagi..bawak balik kg...hohoho..blk kg...

tapi..cam rugi lak kan beli..leh makan cket jek.... baik aku wat senirik.. dapat melantak sepuas hati...
miahaha..

okeh..untuk nak wat biskut sarang semut ni

sila lihat di bawah :)


RESEPI BISKUT SARANG SEMUT

Bahan-bahannya

6 oz mentega
4 oz icing sugar
6 oz tepung gandum
4 oz tepung custard
1/2 sudu teh baking powder
1/2 sudu vanilla
secukup chocolate rice
secukup paper cup


Cara-caranya

Pukul gula dan mentega, kemudian masukkan tepung dan
uli hingga sebati. Parutkan adunan ini dan masukkan
kedalam paper cup. dan taburkan chocolate rice
diatasnya. Bakar 150deg 10 mins.



resepi di amek dari SINI





22 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

oit!

nak tempah merr~

hehhee~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sila singgah sudah di terjemahkan

HonEyBuNNy said...

wah...kueh raya...smgt nak buat jugak...ngeh3

Rozana Razali said...

sarang semut tu sangat sedap.. =)

Fello Ariza said...

sarang semut.. sib bek xdek semut dlm biskut 2 kan? hehe :P

FzaIbrahim said...

OMG!
craving for that.. T__T

MOFASAD said...

suka almon afrika


hahahahaha



>>______<<

beautiful_rose said...

aku tak reti buat biskut
tiap2 tahun adik aku yang buat biskut
aku tukang makan je....hehehhe

mak aku sangat pro buat kek sarang semut.terbaik woo....

Pocket said...

biskut sarang semut?
make sure tak der semut dulu baru makan..
kang jadi pelupa dik..

HanisAzla said...

masa kecik2 dulu pernah tolong makcik buat kuih tu...dah besar ni langsung x buat dah..he..he

Arief Arf said...

macam sedap je.
nak sikit.
hehehe
X)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

habis la ko semut...wakaka wakaka

Aril Lanang said...

create la lak kueh sarang kerengge..hehe

aisHa 'S' said...

thun ni xmerasa bt biskut raya..puasa kt umah pn xmerasa.

tp biskut ni mmg best..

Cik_daya said...

WAH, sedap tu

lieya orange M.I. said...

nenek lieya juga suka buat nih,..mmg feveret time kecik2 dulu..=)

pakcikLie said...

bole makan kalu namanya kuih raya..tp kalu nama tempat kat Kedah pon adagak..Kota Sarang semut...

Huda Engku said...

sangat suka!!
tp nk buat sendiri..
takde oven nk bkr biskot..
haihhhh...

Tomato Gurl's Life said...

kuih sarang semut best!!!

joegrimjow said...

nakkkkkkk
huhu

miszTERRA_SF_ said...

bez nya bskut neh.. x sbr nk terjah umh macik sbb dia salu wt bskut neh :)

♥TanpaNama♥ said...

nak buat gak biskut ni. InsyaAllah..

tp nk tny, icing tu nk guna time bila eh?

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!