nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 28, 2010

meh saya raba yang bawah tu..


Salam


hari yang tenang
angin menghembus sepoi sepoi bahasa

hoi hoi

intro tak bersesuaian dengan tajuk

hati tak setenang hari
mengimbau hal di sekolah semalam
buat aku masih berfikir tentang mereka

***
 Puan H : hey..korang buat ape ni?
(terkejut melihat pelajar pelajar dengan riang rianya berminum2 di tepi kelas)
pelajar A : gullpp...alamak...cikgu
Puan H : korang semua tak puasa ke?
Pelajar B : Kami semua tak boleh puasa cikgu.
Puan H : haih.... berjanji satu geng ke tak boleh puasa sama-sama?
Pelajar A : Kebetulan cikgu
 Puan H : Kalau ye pun tak boleh puasa...mana boleh minum macam ni depan orang ramai.. kan semua pelajar lain nampak... tak malu ke?
pelajar pelajar senyap


Puan H : dah..meh ikut saya jumpa cikgu disiplin

DI BILIK GURU

enam-enam pelajar dihadapkan kepada cikgu disiplin

Puan R : ni kenapa pulak ni?
Puan H : dorang minum2 dalam kelas tadi..
Puan R : la....... muka awak sume lagi.. tak abeh2 nak wat hal.. hah..awak... tak puasa ke?
Pelajar A : takleh pose cikgu.
Puan R : awak sume minum air ape tadi?
Pelajar A : coke
Pelajar B dan D : Sarsi 
Pelajar C dan E : anggur
Pelajar F : saya tak minum cikgu.
Puan R : kenapa tak minum sekali?
Pelajar F : Air saya tumpah cikgu
Puan R : Alhamdulillah. Allah masih sayang kat awak.. hikmahnye la tu.. kalau tak da tak pose ngn awak2 skali.. haih,,awak sume ni..upin ipin pun reti puasa..



Puan H : Betul ke awak tak boleh pose ni?
Pelajar A : betul cikgu
Puan R : Meh saya nak raba yang bawah tu.
Pelajar A : Dah kering cikgu.
Puan R : aik...tadi period..skrang da kering? da kering kenapa tak puasa? awak dah mandi wajib belum?
Pelajar A : belum cikgu.
Puan R : la... kenapa belum mandi? da berapa hari kering?
Pelajar A : dua hari cikgu
Puan R : ish...awak ni... da kering mandi je la.. bak no tepon mak awak.
Pelajar A : (mula menangis) jangan la tepon mak saya cikgu.. mak saya garang..
Puan R : garang garang pun awak berani buat macam tu.. bak no.tepon cepat
Pelajar A : jangan la macam tu cikgu...nanti mak saya bunuh saya
Puan R : kalau betul mak awak nak bunuh... da lama mak awak bunuh... tak abeh2 wat hal... ni awak hidup je lagi..

(berjaya mendapatkan no.tepon daripada buku kedatangan pelajar)

Puan R : assalamualaikum.. ni ibu pelajar A ke yang bercakap?
Ibu A : ye saya... ada apa ye?
Puan R : saya cikgu pelajar A... saya nak tanya..pelajar A puasa tak hari ni?
Ibu A : puasa..ok saja bangun sahur pagi tadi.
Puan R : baiklah..saya cuma nak bagitahu.. kami menangkap anak puan sedang minum tadi dengan 5 lagi rakan..
Ibu A : minum ape cikgu?
Puan R :  air coke puan
Ibu A : oh..nasib baik..saya ingat air 'tu' td.....

'tu' = arak

$@%#$^$&%

mak pun same je!
haish la budak budak
cian kat korang
didikan sebenarnya bermula dari rumah
ibu bapa adalaha role model untuk anak2
ibu bapa yang mewarnakan anak anak
guru guru hanya menambahkan hiasan
mencantikkan lukisan~
~hmmmm~






17 comments:

twinkle twinkle said...

nice entry :)

Cik Puan ieza said...

haishh tajuk bikin suspen jek hihi =P tapi budak2 zaman skang nih memang berani betul eee....~kite gak yg baik kan??? hihi

ibu WaWa said...

langsung tak terkejut maknya...
budak2 zaman sekarang dah semakin berani...
"mak borek anak rintik"

nabilah abd rahman said...

ingatkan mak dia melenting tadi...tak sangka ada mak camni..anak tak posa pun boleh cool lagi..huhu

Mizzy said...

mak cuak pasal sana kan bersepah minuman keras.. kira anak dia lom terjebak lagi, tu yg lega..kihkihkih..

intanurulfateha said...

anak beranak same =.="

HonEyBuNNy said...

itu la...mak pn xterkejut...sporting lak apagai mak itu...ish2...apa nak jadi la....

shakira..=) said...

adoi...lau mak pon xkesah,ank2 lagi la suke..ape nk jadi la ngn org skng ni

ashie023 said...

ya ampun bebudak ni..
mak pun satu ...cam x kesah je...erm...

fndrocka said...

realiti kehidupan...bermula dari rumah kita.

Azuan said...

kalu mak ngan baspak pun tak pose...ank apa lagi..hohoo..

lizz said...

tajuk die mengerikan.wahahaha!!but nice entry. silap nyer mak bapak skrg cam nilah. huhuhu

Cik Bucken said...

nape org leh tak pose eh d bln pose ni..
emmmm -_-"

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alahai..

apa nak jadilah budak2 sekarang ni.
bertambah risau kRina dibuatnya.. Yelah..anak2 tengah nak membesar.


maknya pun sama. tak boleh diharap..*geram nih!

dotblogspotdotkom said...

tu la pasainye.....

moga keturunan kita nanti tidak le sebegitu... insya ALLAH...

salam aidilfitri utk kamu.,.

hans said...

haih
kalau mak ayah den
dengar2 macam tu tak adanya dia nak tanya air apa
terus datang
lepas tu siap lah den kena habuan

P/S : Lagi Sekali Entry Aku Berkisar Tentang Kenapa Aku Meminati Filem Tamil Dan Bollywood!

P/S : Kepada Sesiapa Yang Ingin Mengiklankan Product Anda Di Blog Saya Sila Click Entry Ini Berkenaan Ruang Iklan Di H.P.B Blog

.s.o.f.i.a. said...

naseb bek aku lahir zaman dulu2, tadak la jahiliyah macam zaman skarang nie.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!