nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 26, 2010

Duit Raya untuk Kakitangan Awam dan Pesara | Nostalgia hari Raya


Salam

ati sedang riang ria
alhamdulillah
kakitangan awam dan pesara dapat duit raya
RM500 tu da cukup bermakna di musim perayaan ni

skang da keje
bukan cam dlu lagi
dulu dapat duit raya orang bg
skang kena bagi duit raya kt orang
dulu
masa kecik kecik
jalan jalan sambil pakai kasut kaler merah ada riben
galas beg tangan manik manik

g dari rumah ke rumah

bagi salam ramai ramai lak tu

ASSALAMUALAIKUM!!!!
makcik!! kami mai nak raya!


makcik pun kuar la bawak mangkuk berisi duit syiling

sorang wakil akan cakap

"kami takmau makan...kami nak duit raya ja"


tapi kalau dah penat sangat
singgah la jugak masuk makan
pekena ketupat sebijik
air segelas
sambung jalan sampai beg tangan penuh baru balik

kadang kadang tu tak sabar sangat nak tau baper banyak duit yang dapat
benti kat mane mane tempat yang ada  pangkin or kusi
kira duit dulu

haha
nostalgia seyh~

tapi
ye la kan
yang kanak kanak akan dewasa
yang muda akan tua
yang ada mungkin da pergi



***
ape ape pun
malam ni adalah misi menyiapkan 3 balang biskut sarang semut :)

:)


4 comments:

ardifaum said...

rajinnya saya pun nak buat jugaklah

LORD ZARA 札拉 said...

beb, kita yg belum sah jawatan layak dapat ke?

=(

HonEyBuNNy said...

wah2...syoknya yg dah kerja.....uwawwa

Cik_daya said...

memang best jadi budak kecik..
leh kutip duit raya..
sekrang kena hulur duit raya jew..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!