nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 16, 2010

harga minyak naik lagi

PETALING JAYA: Kerajaan pada Khamis mengumumkan kenaikan harga petrol dan diesel sebanyak 5 sen berkuat kuasa esok.

Ia adalah selaras dengan langkah kerajaan mengurangkan subsidi bahan api khususnya petrol, diesel dan petroleum gas cecair (LPG), serta gula sebagai langkah pertama program rasionalisasi subsidi secara berperingkat-peringkat berkuat kuasa esok.

Menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri di sini, subsidi bagi RON95 dan diesel dikurangkan sebanyak 5 sen seliter manakala LPG dikurangkan sebanyak 10 sen sekilogram, demikian menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri.

Ini bermakna petrol RON95 dijual pada harga RM1.85 seliter manakala LPG berharga RM1.85 sekilogram.

"RON97 tidak lagi diberikan subsidi. Ia tertakluk kepada apungan secara terkawal, dengan harga ditentukan oleh mekanisme harga automatik.

"Bagi gula, pelarasan harga ialah sebanyak 25 sen sekilogram," katanya.


~berita diambil sepenuhnya dari sini~


~kenaikan harga minyak tidaklah memberi impak yang besar untuk aku dalam masa terdekat ni... sebab uma aku dalam kawasan sekola jek... tp time raya nanti....aish.. nipis jugak purse aku dibuatnye....~~~




7 comments:

beautiful_rose said...

malaysia...
tak habis2 pasal kenaikkan harga barang.bosan betul....kesian lah kat aku yang tinggal berjauhan dgn famly nieh.matik la mau bajet...

FarhanaDr said...

mari mari mari.. kita nek beskal jek.. hehe..

intanurulfateha said...

asek naek je =(

Lelaki Ini said...

biar je lew..
x kesah pun!

cHeRyNa PiReS said...

akan memberi kesan kepada orang yang berulang alik ke tpt keje nieh..

lieya orange M.I. said...

kerata yg katanya jimat minyak pun, blh jd tak jimat lgsg...huhuuu...takpernah nyer turun...

~LP Lum~ said...

salam miera~

aknag nie kena berjimat semula... :)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!