nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 17, 2010

dasar setan...setan la jugak..

assalamualaikum

***
wah..
tajuk nak hot kan~!!
suda cretanya pasal yang asal kejadiannya drpd api
haruslah hot kan...
terbakar gitu!


tema hari ini ialah
sampaikan walaupun sebaris ayat
ilmu kalau dikongsi bersama kan lebey best
sharing is caring u noe

aku rasa da ramai yang tahu tentang ni
tapi apa salahnya kita refresh balik kan
da lama rasanya tidak menghadirkan diri dalam majlis ilmu
sibuk memanjang dgn hal donia
ahhhhh.... donia,..donia...


oke
ini bukan amira yang kata eh..

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan:

1. Zalituun

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan

Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf

Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).

5. Murrah

Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.


6. Masuud

Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim (BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...)

Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan

Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

** 10. Isetan.

Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. terdapat di sekitar Lembah klang, singapore, Beijing &..... Kebaikan: Memberi potongan harga pada Karnival jualan Keburukan: Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

notaditumit~
shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak. Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.



3 comments:

ashie023 said...

isetan masuk jugak..
betul3..membazir itu amalan syaitan..

.ieLah. said...

hoho..
isetan tuhh..hu

banyak rupenye adik bradik die eyh miera..iskk

told la hejauw said...

huish2....
bnyk2...

yg pesen mnusia betopengkan syaiton neh, ha cana??

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!