nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 17, 2010

tu la..mulut hebiaq sangat!

salam
ai u olls
wah..cam gedz2 lak..

oke..ari ni sy ada dua mode


mode 1 : kuciwa


*flashback*

seorang cigu sedang membebel kepada pelajar2 beliau kerana mendapat markah yang tidak cukup makan..
bukan cukup2 makan oke..tp sungguh tidak cukup...
markah orang kelaparan
bukan... kebuluran..
ya.. lebih tepat
apekah??
abaikan

sambung flashback

cikgu :ampa semua buat apa ni (sambil menggoyang inul kertas di tangan)
saya tak ajaq ampa ka selama ni?
saya bercakap soghang2 la no kt depan?
masa sy tanya ampa..ampa taw pulak jawab
awat dalam ketas tak reti jawab?
tgk ampa dapat berapa??
itu ja yang ampa mampu buat..
ish..kesian mak ayah bagi duit mai skolah
5? 7? 1?
ini perseratus oke...!!

tiba2...secara tidak semena-mena
satu suara menyahut

"...ala..ok la tu...baru 1...belum 0..."

pergh..mencabar kesabaran cikgu tersebut!!!
oke2... maksimakan kesabaran!!

fuhh..selamat..
klu tak memang kena belasah budak tu..

cis betol!


tengoklah
tengoklah hasil kata2 beliau

lihat beliau2 ini dapat berapa
dalam peperiksaan pertengahan tahun ni



hah..... baru 0 kan...belum negatip..
hamek ko..
tu la
celupaq sangat
hebiaq sangat mulut tu
kan da betul2 dapat 0
takkan salah cikgu jugak kot
kalau salah cikgu
takkan ada yang dapat macam ni??



ish..ish...
sungguh kuciwa....


**************************************

mode 2 : gelak guling2

wawawa..
nak gelak lagi
tak lawak pun
tapi mahu gelakkan enche gula2 hati
beliau g ke kl mlm ni
g anta anak makcik beliau
on da way balik
kata maw singgah di kg.baru

aku : taw jalan ke?

eggh : tau..makcik yang tunjukkan

aku : oo..takpelah..tapi kalu terus balik tak boleyke?
(sebab aku sebagai bakal housemate mithali akan menanti kehadiran di rumah barulah aku akan menidurkan diri)

eggh : ala...kejap je.....

aku : ok..baiklah


tidak lama kemudian

..tweet tweet...tweet tweet...esemes....

"on da way balik ke raub...
tak jumpa jalan
da empat kali pusing2 kt putrajaya"

erk.. maw kasihankah?
erk..tak..tak... nak gelak
itu la
degil lagi cakap bakal housemate mithali


p/s : harap beliau pulang dengan selamat

5 comments:

tot tot kecik said...

salam..

hehe tu la hebiaq ngat..kn da dpt 0..

hebiaq tu mende nye..??

okey2 selamat mnjalani kehidupan yg meriah tu..haha..

meh sggh sini..sumbangan utk GAZA..

http://akucontengkaubaca.blogspot.com/2010/06/mari-beramal-your-voice-for-gaza.html

terima kasih.. :)

mier@merr said...

tot ~ hebiaq tu lebey kurang celupar la jugak...

~LP Lum~ said...

salam miera~

1. wah2.. pandai sungguh cikgu yg ngajar tu eik?? sapa ar nma cikgu tu??? :)

2. hehehe.. sebagai bakal housemate yg mithali, sepatutnya kesian kat en abg itu, bukan kasi gelak... :)

Huda Luna said...

hebiaq sunggoh mulot budak tu aih
hambek dia sejibik kena teloq ayam

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

festaim..nampak murid dapat teloq ayam !

susah jugak nak cakap dengan budak2 sekarang ni.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!