nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 21, 2010

periuk belanga


pphheeewww~!!
selesai suda berperang dengan periuk belanga di dapur..
keletungkeletangkeletung


oopppss...
bertenang...bertenang...
ini bukan kisah suami isteri berperang ok..
tiada periuk terbang..tiada belanga melayang

ini adalah kisah periuk dan belanga
apekah!!!!


haha..
aku baru selesai menyiapkan satu karangan hidangan yang bertajuk

"daging dendeng"

korang penah dengar tak?
penah rasa tak?
penah masak tak?

mmmm....
setakat yang aku taw la
ni adalah sejenis makanan minang
kira orang negeri semilan mybe taw kot..

huhu
lama gilo maw msk ini makanan
periuk belanga sume kena guna
ooppss...

adakah aku perlu mentajukkan entri ini dengan tajuk
periuk belanga?
sebab klu mengikut mod kekerapan penggunaan perkataan
periuk dan belanga adalah yang tertinggi selepas penggunaan perkataan aku.

mula la aku mencarowt yg bukan2 japg ni..

balik kepada tajuk asal
apakah yang menyebabkan terhasilnya satu menu yang amat sedap ini?
ahak...perasan la tu...

sebab..


sok...
geng2 bilik guru wat potluck..
sume orang mula la tunjuk skill masak memasak
gulai ada
sambal tumis ada
kerabu mangga ada
sardin pun ada
masak lemak telur itik ada

ishh,,,
maw masak apa nih?
tingggg!!!
tu je yang timbul kt fikran aku
orang kat langkawi mesti jarang makan masakan minang ni..
so..setelah berkeletungkeletang di dapur...
ni la hasilnya



sila izinkan saya mengundur diri...
maw melantak
daaa~~


4 comments:

.Anna. said...

aaaaa kak mer.. sila pos ke johor.. !!! XD

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

kirim sket kat Putrajaya
ngidam dah nih
hehheheh

Pocket said...

hias la sikit dik!!
taruk bunga ker,
bumble bee sekor duk terbang ker,
alahaaaiiii..

UglyPooh said...

periuk belanga tu restoran yg sy suka mkn sana..hehe

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!