nuff header

Monday, August 10, 2009

~ 3 in 1~

fuhh2...uish..da bsawang da blog haku nih.. lame sgt ke x hapdet? rs cm bru jek...huk2.. kebizian sket la lately.. kmalasan pn ade jugak..cemane mahu jd blogger tegar nih.. maw hapdet pon maleh...huhu... erm..byk brita tkini hiburan sensasi nih.. erm..nk cter mne 1 yer? interview?? kehadiran tetamu jauh?? keberatan bertambah kembali..?? uwaa...sob2..

baeklah..kumulakan dgn kes tebiu dlu yer.. hmm..pada pg yg indah lg sejuk (sbb ujan mncurah2)..
aku pn mghadirkan diri ke Bahagian Teknolgi Pendidikan Negeri kt Kompleks Pendidikan Kedah yg letaknya ade la 7km dr umah aku..dkat je pon..10mnt da leh smpai..klu nek keta la.. jalan kaki maw semput gk,... dup dap dup dap.... debaran makin hebat.. aku xtaw sape lg warga yg utm yg kne same tyme same place ngn aku.. jenguk2 ..aku nmpk sorg dak utm..dak pnddkan letrik.. aku yg smemangnyer glemer ni mmg sudah dkenali rmai..hehe... nga borak smntara d pggil msuk ke dlm dewan..nmpk lak sorg lg..tp bkn utm..dak upsi..mmbe skula... layan~ lme gila xjmpe..last ms skola agaknye.. 6 thun lpas la tu..hehe... tp lobang hedongmu totap mnjadi pujaan hatiko...huhu.. x ramai pn dak utm..yg ade cme 7 org..slbihnye UPSI n USM.... jam 8.15 ktorg dpggil msuk ke dlm dewan utk taklimat n ujian INSAK..hoho... 135 soklan n kne jwb dlm masa 30mnt... xde la ssh..ati kne mulia klu nk jwb mnde ni..hehe...walaupun kter x buat ape yg sptotnye,..tp jwb je ape yg sptotnye d jawab.. (cth soklan : klu kamu jmpe seorang pelajar yg mrokok dalam kwsn skola..apakah yg akan kamu lakukan? A. bw pelajar pergi brjumpa pengetua B. merotan pljr itu d ctu juga ) hoho..contoh je tu.. klu aku pnye jwpn.. xde dlm pilihan jwpn tu.. aku jwb C. aku sumbat lg 5 6 batang rokok tu dlm mulut pljr tsebut..then nyalakn suh dia isap smpai abih.. then bru bwk g jmpe pngetua or cgu disiplin.. smbil jln nk g blk pengetua.aku akan sekeh dak tu selang sminit..hoho... 'merokok membahayakan kesihatan... amaran kerajaan malaysia...' ape kejadahnye semua ini... anak2 dibiar bgitu shja?? sapekah yg harus dipertanggungjawabkan? sya wan kamarudin wan ibrahim melaporkan utk edisi siasat...

owh..apakah yg sedang aku carowtkan itu? dah2.. smbung cter tebiu... pas abeh jwb test tu.. kitorg d bhgikan ke dlm grup tebiu msg2.. aku kne grup 4 ...org ke 6 lk tu..hoho..cepatnye,..xpela lg cepat lg bagus.... bleh merambush blk uma.... stiap kali org sblm2 aku kluar..stiap kali tu la mreka dserbu mcm Abby abadi n norman hakim kuar dr bilik perbicaraan.... 'kne soklan ape? dia tnya pasal PPSMI x? english ke Bm? dia suh nyanyi ke?' adoi.... da mcm kne terjah ngn abg rambut ketak je... hah... serbu pnya serbu.. da smpi giliran ke 6.. hah..ke 6?? aku la tu... tbe2 aku dgr bnyi tingg~~!! erm.tu mksudnye..reti2 la bke pntu tu..msuk..xkn nk kne jmput.. hehe.. jom kte msuk~ tok...tok...assalamualaikum..~ fuh..ternampak kelibat 2 interviewr yg sgt siyes..cuakz neh... lpas bg file aku..aku dok dgn jarak 2 meter kot dr meka...

1st :
citer sket psl diri awk...

aku pn mle crita srba sdikit..umo bper..tggl ktne.. adek badek bpe org..parent keje ape...

2nd :
awk pnye minor komputer yer? erm..ape pendapat awk ttg pggunaan makmal komputer pd ms kini..?

adehh..nk ngarut ape nih.,
ahh..goreng je..
haha..maleh nk mnaip sbnrnye..korg nnti pn msti maleh nk baca pjg2


3rd:
bagaimana utk mningkatkan minat pljr utk bljr subjek sains?

aku pn mle la mngeluarkan ilmu asas pedagogi yg d ajar oleh dr.yeo kee jiar n kaedah mengajar sains oleh Tn hj Muslim...x igt sgt pn..bedal je la..
tp aku lbey mnekankan teknolgi yg dsdiakan d skola2 la..
sesuai dgn arus predaran zmn..
dak2 pn ske klu dok tyg video n animasii...

4th:
baru aku pasan byk gk soklan dia..
slain akademik..ape lg prkara yg awk minat ms bljr?

of kos la aku cter pasal pesta konvo..
ms skola??

erm..ms skola sy byk tlibat dgn krs

ape jwtn awk?

dgn mke ala2 bangga : pengerusi dan sarjan tuan...

oo..pandai kawad n bg command la ni..

aku senyum je..lbey2 kang dia kata aku riak lak..
sampai mana penglibatan awk dlm krs?

peringkat kebangsaan tuan..wakil kedah ms thun 2002 dlm perkhemahan perdana krs kt selangor

oo..dr suara tu mmg layak da jd sarjan..

(cet..kutuk aku la tu ...high volume..huh)

5th :
ape yg awk fhm psl 1 malaysia?

nsib bek sblm msuk dwn dak2 tu dok bc psl 1 malysia..so fresh lg kt kpala..aku wat siaran ulangan la..hehe


soklan last n sgt klishe

klu awk d postingkan ke sabah awk nk?

dgn muke yakin aku mnjawb.. sy x ksah d hntar kmna pn.. kt mne2 pn..cgu tetap sorg cgu..

(ayat bajet bgus...aku x nk dol..dlu aku nk la...konon2 bwk hati yg luka..haha tp skng cm x sggup je nk bjauhan..hehe..gedzzz)


komen dr slh sorg panel : awk pnye spm ni bgus yer..erm..tp nnti blk tgk brita sllu ..
tgk mcmmne dorg bcakap.. awk tgh kejar ape? mcm bullet train jer..
hehe..aku sengih jer..tp mulut tu tetap menjawab

sy kesian kt org2 kt luar..kne tggu lme nnti..rmai lg tu...
(mnjawab2~~!! potong markah kang...haha...)

panel tu gelak jer..
kmudian dia kata ok..da setel..

alhamdulillah..huk2..


tutup cte tebiu..

***

skng nk cter pasal kedatangan org jauh..
jauh mne? sape? nk pinang aku ke? yekk~ jgn pasan ok..

erm..mggu lpas adek atok aku dtg dr india..hoho..jauh tu..
sje la mlwat ank2 sdara...
adek badek mak aku 9 org..so klu bley dia nk la jmpe sume..
atok sdara aku dtg 2 org je dgn ank dia yg kerja kt dubai..
dorg stay kt uma my uncle..(abg my mom)

adeh~
ni la mslhnye bla tlupa asl usul..kami suma xtau berbahasa industan @ lbey tepat bhs urdu..
pdn muka..ms arwah atok ade x nk blaja..

da mcm ayam ngn itik berborak
last2 lwn snyum..
sib bek la kwn auntie aku reti..
so dia la jd translator..
shari tu je la..
pastu suma pn jd ayam ngn itik blk..
kmarin meka suma dtg uma aku lk..
hmm.sme je.. snyap ..
lpas tu lwn snyum..


meka sgt suka capati n kari daging yg mak wat..
sgt byk meka mkn~! hoho..
dorg kata .. bohoth khoobsurat (sgt sedap la lbey kurg mksudnye)
nmpk sgt sedap..hoho..terbang diet aku.. diet ke?? haha..slama ni pn ko bantai je mkn byk2..
,mak aku tny.. khana chawal? (mkn nasi?)
dorg kata nahi2..hoho..
aku cuma taw.. syabas bety..inspektor sahab bombay ki polis stesyen..hehe
mencarowt je..
erm..lpas saling berbals senyuman..
pas maghrib dorg grak blk uma uncle aku..
haha..pdn muka uncle.. kna jd drebar..meka dua dok blkg.. uish dato' suda turun pangkat jd drebar..hik2
sori. gurau jer...

yg duduk kiri skali tu my mom's kezen.. yg sblh dia.. tu la atok sdare ku... cm mke arwh tokwan gk..tp arwah tokwan cerah n lg encem..myb sbb lme dok kt mesia kot

kezen,auntie,mak n adeq

memeow kezen~ nama adam..hik2.

****


latest 1.. keberatan yg bertambah...aku taw..apai msti nk sgt dgr mnde alah ni..huh

setelah brusaha hmpir 1 bln stgh..aku bjaya trunkan hmpir 5 kg...
tp.... da 2 mggu aku mengabaikan rutin2 pnurunan berat bdn itu..
huhu..ujan yg sering mnimpa bumi d waktu ptg x mgizinkan aku g bjoging..pg? joging ats katil la..
tusen lk .. sjak akhir2 itu aku abeskan lewat coz dak tu ade test mggu lpas..
then..asek pegi uma sdara..mknn sgt sdap2.. tensen nk tebiu.. mkn lagi..huhu...
tetiba..jarum d skala pnimbang mnunjukkn kadar knaikn? + 2.5 kg? huh..rugi je usaha 2 bln..aku bru 2 mggu mgabaikan rutin2 itu.,huhu..
uwaaaa.apsl la tyme dkat nk konvo ni ko naek!? huk2..sdey2... ada lg 4 hri sblm btolak ke jb..mne sempat da..uwaaa......

ble ksedeyhan mlanda..aku mula rs x nk mneruskan carowtan..stop d cni..sob.sob~
bye~
tata~





2 comments:

daisuketsuchie said...

masih 2.5 kilo meyh yg turun...ok la tu...hehehe.da cun da syg....cam amitabh bachcan kan atok sedara ko...hehehe.awat ko x mcm juhi chawla???pelik ni pelik...

PuanPepel said...

siot ko~ mak aku x kawen ngn shah rukh khan... dia kawen ngn ala2 saleh yaakob..haha...
erm.. tgk pk njang aku..dia da mcm sashi kapoor..kawen lk ngn yg mcm sri dewi..ank da mcm kareena kapoor..hoho.....

Daisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!