nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 12, 2012

Kantoi

Salam
da 2 minggu tak jenguk blog..kawan2 apetah lagi kan..
keletihan kat sekolah terbawak2 ke rumah

da lama tak stori mori pasal hal kt skola kan..
jom kita layan jap gosip kt skola rini..

pagi tadi,..masa aku nga mengaja kt tingkat 3.. aku sesaja la jalan2 kat koridor...
konon cek kawasan la...cikgu disiplin katakan,... mula la wat aksi polis peronda..
tetiba ternampak la aku 5 pelajar melepak kat pondok tepi surau...
aku tegur dari atas suh bebudak nih balik ke kelas... dorang dengan lemah longlai blah dari pondok tu..
dorang bajet aku kat skola dulu baik sgt la kot...
taktik dorang aku da pkai ok.. dalam masa 5 minit,...aku jenguk balik kat pondok tu..
hah,,memang tak salah aku menduga... ada balik 3 org kat ctu
2 org lagi taktau dah ke mana...yang 2 org tu mmg aku kenal sgt2... tahun lepas aku guru kelas dorg..
abes je klas kat tingkat 3..aku mula membuat rondaan kat tingkat 2... gerak hati aku memang tak salah la..
budak 2 org tu ada dalam kelas... cuma dorang berdua..
aku mula bersoal siasat lah

A : sekarang waktu apa?
P : Waktu KH
A : awak sepatutnya ada di mana?
P : di bengkel
A : habis tu,..awat tak masuk bengkel..
P : takut nak masuk sebab da lambat...
A : kalau macam tu awak da tambah lagi kesalahan disiplin... datang lewat...ponteng kelas...
P : kalau masuk nanti kena marah
A : abes awak igt kalau tak masuk tak kenalah?
     dah lah..meh ikut saya...

aku anta dorang ke bengkel KH.pelajar lain da balik ke kelas....

A : cikgu N...ada pelajar tak masuk kelas tak tadi?
N : ada..2 org..saya baru nak pegi cari
A : takpe cikgu,,takyah cari,.saya dah bawakan...
N : haaa....bagus2..jumpa kat mana?
A : kt kelas dorg...
N : ok2...terima kasih...biar sy uruskn dorg..

 memang tak selamatlah,.. cikgu N  tu cikgu laki... patut dorg gerun nak masuk,,

*********

bila tengok dorg ponteng..tingat zaman aku dulu...
aku ni nak kata nakall....takdelah sangat... paling teruk aku buat pun
makan dalam kelas add math setiap hari sepanjang tahun...miahaha...
cikgu mula tulis nota..aku mula makan sambil menyalin..sebab aku ni kidal..jadi tulis tgn kiri...makan tgn kanan...pastu..bila cikgu siap tulis..aku pun da siap makan.. ehhh...korang igt aku setakat makan kacang je ke?
 salah la weh..aku makan nasi lemak ayam goreng lagi.... tapau kat kantin pagi2.... pagi2 tak berdaya la nk makan coz kena btugas... pengawas lah katakan....
tapi bila igtkn blk..aku ni wat salah pun..takdelah aku membenarkn diri ini terkantoi...dan aku masih dpt A utk subjek tu..

penah jugak aku ponteng kelas...taktau la ape kes...aku mmg super duper tak suka subjek bio.. so sama ada aku tak dtg skola setiap rabu..ataupun,.aku akan semunyi bawah meja spajang kelas bio... kdg2 tak la bawah meja sangat...dok tepi meja je... tapi wat mende tak best sengsorang..mesti ada criminal partner...ngeee~! sekali tu..tengah baik kitorg bergosip mosip kt tepi meja..tetibe cigu bio lalu...berguling suma masuk bawak meja..sib bek la meja ada skirting yg labuh... selamat la jadi lubang persembunyian... itupun,..kitorg tak membiarkan diri terkantoi...kdg2 kitorg masuk dalam kelas dlu...pastu kitorg kuar dan tak masuk2 balik dah dalam makmal,...ish3...ape nk jd la kan..padan la bio aku dpt b je... tak berkat la tuh...

sok cuti.. 3 hari yu! balik loqstaq la jawabnye....

~Ya Allah..permudahkan urusan kami......

~

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!