nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 25, 2011

Jeling-jeling malu memandang

Ari sabtu yang mendamaikan
relax teramat
sampai kelas tambahan pun tak buat
padahal pmr tinggal baper hari je lagi

tengah baik punya melayan perasaan
tetiba teringat la pulak kan zaman dedolu
zaman minat minat kat orang tapi mulut terkunci diam membisu
jeling-jeling malu memandang aje..usha pun curi curi.. eceh...chori chori chupke chupke kau noks....

kadang kadang..dalam dok berkawan ni...kita tak sedar kita terjatuh hati kat kawan snirik
aku ingat aku terlepas la drpd berperasaan macam tu.. tapi apekan daya terjerumus jua..
aku tak sedar bila masa aku mula perhatikan suma yg dia buat..
ape yg dia makan,dia pakai,apa yg dia suka,tak suka...
sampai satu masa aku da mula rasa lain.. da pandai rasa rindu..deng!!! tak sangka aku rasa macam tu
tak penah terlintas pun di jalan raya ..eh..di hati dan di kapla otak aku ni..yang aku akan rasa macam tu..kawan snirik lak tu... lagi la malu rasa macam tu..ish,,brapa byk mcam tu da...
bleh kata setiap hari kami akan jumpa... (kami tu merujuk kepada aku,dia dan kawan2...)
kelakar pulak aku rasa skrang ni bila teringat..
rasa macam nak tampar diri seniri pun ada..
terhegeh hegeh pulak..orang tu bukan tau pun aku suka dia..
aku aje yang dok jeling menjeling...

ada skali tu.. dia mintak aku kejutkan dia bgn pagi (tengah hari sbnarnya)... oh.,berbunga bunga hati..
rasa macam amat diperlukan..
bila keluar makan kfc..dia tau aku tak makan coleslaw..otometik dia akan kaut dalam pinggan aku n letak kat pinggan dia... setiap kali dia wat camtu aku rasa nak melompat lompat.. rasa mcm dia noted la aku mmg tak suka coleslaw..
kalau g mcd tu macam tu jugak... aku takyah order pun dia da tau ape yang aku suka..dan tak suka..
aku memang hanya akan order set chicken mcnugget aje... so klau ada org tanya..
"eh..mira makan nugget je....?" otometik dia jadi jurucakap tak rasmi... " dia mmg makan yg tu je tiap kali dtg.. dia tak makan burger....."    oh...terus terbang melayang.......... terbang dalam perasaan yang perasan..
ada skali tu....... dia cuma hantar msj " ...slmt malam"  aku rasa macam spanjang tido tu aku senyum.. kronik gak rasa macam ni neh.. dok pendam buat jeruk dalam hati sorang2... nak bagitau suka aku malu...malu tapi mahu....pang!!

sampai skrang.. kalau aku pegi shopping..aku ternmpak baju kemeja petak2... aku terus tingat kat dia
penah skali tu tersasul cakap kat mak... dia suka baju macam tu.. terus kena sound tak tunggu seminit,..
"kak.....dia da jadi suami orang pn kan........"   aku sengih aje..malu plak...
bukan aku nak sangat teringat2..tapi macam da sebati..aku terlalu rapat ngn dia dulu....
gila kau aku nak minat dia lagi... suami orang tu... aku pn da 2 tahun lebih dengan enchegulagulahati....
sekadar terkenang je........ malu la suka kat orang... orang tu tak suka kita pun..dia suka orang lain.....

tapi Allah Maha Mengetahui.... patut la dia tak suka aku...sebab ada enchegulagulahati sedang menunggu...lalala~~~

korang penah tak rasa macam ni?

~

4 comments:

Anonymous said...

ya ALLAH dear, your last few sentences are really sweet :)..hopefully i will meet my own sweetheart one day.INSYAALLAH...

p/s secret admire?been there, done that..and still cant forget the person

cHeRyNa PiReS said...

hahaha...

honestly, ada. Encik Hakuto yang pernah ku tulis dlm blog dulu. Tapi demi menjaga hati bininya yg ada dalam FB ku kini, tidak ku tulis cerita kami...

Baru nieh kami reunion, dok berdepan. Bininye pon ade. Mungkin Kak Sha tak sedar...banyaknye diri ini tau pasal dia. Sampai last2 bininye tanya..."Rapat ye korang nieh?!"

Kalau ada pon perasaan itu, perlu disimpan di dalam hati.

fathiahRAIHANA said...

sungguh la , Allah lg tahu :)
cuma belum masanya kdg2 kan ..

~LP Lum~ said...

salam miera~

HEHEHE... ada2... satu kelas.. msa tu jumpa sbb klas sma.. tp rapat giler ar.. gi sekolah pun sma, balik pun sma.. caring giler ar.. sekali pndang cam org ngah bercinta ar.. tp hakikatnya akak sorg aje yg angau msa tu... :))
siap ar tulis dlm diari initial akak ngan dia.. :">
tp alih2 xkemana pun.. ptus tgh jln.. lost contact.. walaupun akak jumpa dia semula dan igt nak smbung semula tp apakan daya, dia memilih "ratu cantik" tuk menjadi psagan idup dia.. kita yg bukan ratu nie sndiri mau phm ar kan?? =.="
tp akak xkisah pun.. sebab skang akak pun ngah bahagia ngan en.cinta a.k.a en tunang akak.. ^^
kekdg bila terpikir blik, memang patut kena lempang pun.. :D

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!