nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 1, 2011

Mata kiri berkedip beri tanda perkara buruk? Benar atau mitos?

Da 2 hari mata kiri asek kedip kedip je.. tak selesa rasa... risau jugak... biasanya kalau mata kiri kedip ni.. orang cakap..ada petanda tak baik..  kadang kadang tanda orang yang kita sayang akan pegi tinggalkan kita.. erm... aku taknak la percaya mende mende camni kan.. macam khurafat lak... tapi yang jadi tu mungkin kebetulan....

dari segi perubatan lak...mata kedip ni disebabkan lebih kolestrol atau kurang vitamin E... erm..part kurang vE tu macam agak betol..da lama tak amek sumber vE...part kolestrol tak dapat dikenalpasti...sebab lately mmg jarang amek makanan berkolestrol tinggi....

ada jugak aku baca..mata kedip ni boleh jugak disebabkan oleh stress ataupun keletihan... yang ni tepat untuk aku... minggu ni mmg agak hectic... pegi skola rasa kejap je..sebab asek wat keje... sedaar sedar je da sampai masa balik... cikgu da macam kerani...huhu.... badan da mula rasa tak sehat... mata kiri ni da makin laju lak kedip...kat hujung mata da bengkak macam sakit mata...ohh mata.... jangan la sakit lagi.... banyak knuri nak kena pegi ni...tak cun la nanti kalau mata sakit...vogue mungkin..sebab kena pkai glass...haha....



ahhhhhhh....tak mampu bertahan.... g cari eye mo sekarang jugee...

~

4 comments:

HonEyBuNNy said...

waduh...ila pn terkonfuis..ada yg kata betul...mitos kot..hehhe....takot sgt bila mata kiri gedik2...yala benda buruk nk berlaku...kalau mata kanan sb=ng ja hati..hehe

bidadarihijau said...

haaa kann..kdang2 sy pun confius gak..tapi anggap jer la mmg letih..hehe..
btw moge mate ok sajeeee yeww

CGG said...

cgg rasa mitos la yang..
sebab selalu kedip2..takde ape..
tapi maybe jugak benar..

apepun, org tua dulu2 mmg banyak petua, petanda dll

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

mata kak gebu skang ni pun dok gerak2 sebelah kiri...

mintak2 tak ada aper2 perkara buruk yg berlaku....amin

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!