nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 20, 2011

Dimana silapnya?

 fuh fuh....banyaknya habuk.. ayat biasa bila blog tak dijenguk seminggu..
kesibukan kerja buat aku lupa kewujudan blog ni...
Kelmarin..... Berlangsung Program Qiyamullail bagi pelajar tingkatan 3 dan 5 
Program yang sepatutnya memberi kesedaran buat para pelajar...
Program yan sepatutnya membuka minda pelajar-pelajar...
tapi entah di mana silapnya... tiada keinsafan yang terbit di jiwa segelintir pelajar...

ibarat menuang air ke daun keladi.. (rasa macam Karam Singh Walia la pulak kan)...
ilmu yang dicurah... kesedaran yang cuba disalur tidak meresap di hati pelajar..

jam 12.30 malam.. pelajar masih berkeliaran di luar dewan..

cikgu : pergi masuk dalam dewan dan tido.. japgi da nak kena bangun...
pelajar : saya taknak tido...
cikgu : tak boleh macam tu..awak kena tido jugak walaupun sekejap...
pelajar : suka hati saya la mata saya... cikgu kisah kenapa?

.........malas nak layan... otak kalau sangkut kat lutut memang macam tu... tak paham bahasa...orang da kata kena tido sekejap... kalau dia tak tido macam mana dia nak bangun........

berdiri di pintu dewan..

cikgu : pelajar....tido sekarang... nanti susah nak bangun!!!
pelajar2 : booooooo!!!!! wooooo!!!

mentang la gelap dewan tu....tak nampak sapa yang buat macam tu...

cikgu : dah.....tido..sebelum tu baca doa tido dulu...
pelajar : BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM!!!!! ALLAHUMMABARIKLANAFIMA................!!!!!!


eeeeeeee..................................geram geram geram...........

 jam 4.30 pagi



cikgu : kenapa duduk disitu?
pelajar : mengantuk la cikgu..awalnya bangun..
cikgu : memang la kena bangun awal..nama pun Qiyamullail...bangun di tengah malam.... bukan bangun tengah hari...
cikgu : lawan rasa mengantuk tu..
pelajar : ok..nak g lawan la ni......
cikgu : Alhamdulillah...bagusla camtu...
pelajar : nak g lawan tido ngan dorang tu... (sambil tunjuk ke arah sekumpulan pelajar yang membongkang di tepi dewan...)


berjalan ke sekumpulan pelajar tersebut...

cikgu : nape tido lagi ni..bangun2..pegi amek wudhuk dan masuk dewan,,ustaz da datang tu..
pelajar : eee.....issshhhh... cikgu ni kalut la.... kalau tak kalut tak boleh ka? suka hati la nak dok tang mana pun........

nasib baik laki.... kalau tak ada sorang lagi rasa pelempang aku...

"Ya Allah..bersihkan hati pelajar-pelajar ini untuk menerima ilmu yang dicurahkan dan berubah ke arah kebaikan...amin."



~

8 comments:

HonEyBuNNy said...

amin...doa seorang cikgu...;)

lieya orange M.I. said...

doa lah yg terbaik utk mereka....
susahnya jd cikgu..huhu

fiDooo said...

melawan budak2 sekarang nie kan.. geram jek!

Anisa Hang Tuah said...

cikgu yg oenuh dgn kesabaran..
:)

eT said...

hehe..teringat zaman jd cikgu dulu...ngeee

Dearie Pearls said...

erk... sampai cenggitu sekali bebudak tue jawab?

ish..
ish..

sabar je ar...

MiSs TOrA said...

ish..penat la bdk3 la ni nuh..degil sgt..sian cikgu3 skrg ni cabaran suggh nk mendidik anak bangsa yer..

Notami said...

dh lama notami x jenguk blog ni..
emm..dlu rasenyer x pakai name cik pepel kan! hehe..

mmg cikgu ke? so, citer ni betul berlaku ke? teruknye pelajar skrg ni..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!