nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 25, 2011

Aku, mereka dan kem | "Cikgu...dia kencing dalam seluar"

Indah dapat merehatkan diri di kampung halaman.... errr.... kampung ke??
Selepas melalui beberapa hari yang hectic.. hari ni baru lah dapat rehat dengan tenang...


21-23/2/2011.... aku dan beberapa orang cikgu lagi mengiringi pelajar g Kem Kepimpinan Pengawas di Pusat Kokurikulum daerah Langkawi...
Pengawas2 yang ada ni tak semua penah pegi kem... ada yang pes time tengok khemah pun... ada yang teruja gila... ada yang tak sabar nak balik uma...ada yang mintak nak tido dalam bonet keta cikgu 3 hari pun ada..macam macam lah bebudak ni...






Siang siang hari... aktiviti bebudak ni adalah berbasikal,jalan lasak, flying fox n buat buah melaka...



best jugak layan aktiviti berbasikal ni ramai ramai... selaku potograper...aku tak lah berbasikal..cukuplah bermotosikal kan.... kalau berbasikal gak...haruslah aku amek gambar dedaun yang berterbangan je sebab dah tentu lah bebudak tinggal aku kat belakang kan..ngee~~


time flying fox pun best gak... biru muka bebudak ni... hah,...walopon hakikatnya da tak nampak kaler da muka bebudak ni..... kelam je....haha....tapi tak kurang jugak yang nak wat berkali kali.... amoih....tak menahan... aku tak teruja sangat sebab aku da banyak kali wat mende cenggini,...



aktiviti paling best semasa kem ni semestinya jalan malam.... hah...amek ko... baru dorang tau..masa nak datang ..kemain cakap besar..tak takot la... ape la.... da kna gempaq sekali.... tutup terus mulut...


aku n 3 orang rakan cikgu bertugas sebagai pelepas... jurulatih2 lain 'bertugas' sepanjang perjalanan menuju penamat,..
masa kul12 tgh malam tu..siyes agak gelap... bulan pun tak menjelmakan diri...harap cahaya dari langit je... budak2 ni da mula cuak.... da segala macam zikir n doa kuar dari mulut dorang.... sorang demi sorang dilepaskan ke dalam hutan.... dan jeritan demi jeritan didengari...(ceceh,..konon  citer misteri nusantara la kan..)
yang tinggal ni haruslah makin cuak,... aku sesaje je wat rondaan kat bebudak ni... 

 
"cikgu,....jauh tak nak sampai kt kem?"
----- " tak jauh pun...macam kedawang g kuah je........" (haha..aku tipu,..jauh sgt tu)

"cikgu...cikgu.... nape dorang jerit....??"
-----"japg awak tau la jawapannya" (sambil besarkan mata...muka nak jahat berserta seram...hihihi)

"cikgu...saya taknak kawan ngan cikgu bila balik skola nanti..sape suh cikgu wat menda mcam ni..."
-----haha,...ok....nasib baik awak gitau awal2.... bleh saya tinggalkan awak kat sini.... taknak kawan ngan saya kan???"
"errr..tak tak...nak kawan nak kawan...."...

"cikgu..... nak terkencing ni...lama sangat tunggu..."
------eleh....takot cakap je la...tak macho betul..."

"cikgu...taknak wat boleh tak?"
------"badan besar...hati ciput...ape da....."




ayat paling bestt........
"cikgu.....dia kencing dalam seluar"
----"sapa"
"tu...yang berdiri sorang sorang tu......"

aku taktau nak gelak ke kesian....lelaki tu.... kalau pompuan takut sangat leh timer lagi.... pes time program jalan malam aku dengar ada yang kencing lam suar.... cian gak dak tu...sume kawan2 taknak dok dkt ngn dia......

ada2 je la bebudak ni...... :)

  

 ape2 pun...aku harap kem ni dapat memberi pengajaran dan pengalaman untuk mereka dalam usaha menjadi seorang pemimpin yang berwibawa...
~

7 comments:

Gimi said...

Budak tu da lama tahan kencing gaknye ...

Badri Ruslan said...

cikgu nie nakal la(",)

NurLailatul said...

lawak sungguh!

Anisa Hang Tuah said...

ihik..cikgu sangat sempi lah..
gamabr2 tu cool.nis suke yg bebudak berbaris tu..

twinkle twinkle said...

waa nampak bestnyaa :D
xpenah dpt g kem

HonEyBuNNy said...

wah...ila suka la tgk gambar 4 2 budak2 tu beratur....style ah..

ch!natsu said...

rindu plak nak pi cmping.. huhu~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!