nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 6, 2010

Keadaan Banjir di Kedah Bertambah Buruk


salam

hari ni
Jumaat
5 November 2010
Kemeriahan Deepavali dilupakan

Keadaan banjir di Kedah semakin membimbangkan
kejadian air pasang yang menyebabkan air tidak dapat mengalir ke laut
menambah lagi kadar kenaikan air
walaupun ujan tak turun dengan lebat kat sini
tapi air masih menunjukkan kadar kenaikan


hari ni
hampir seluruh bandaraya alor setar dipenuhi air
jalan-jalan masuk ke bandaraya sudah ditutup
kawasan yang tak pernah mengalami masalah banjir turut merasai kesannya..

dengan masalah air dan api
keadaan bertambah buruk

petang tadi...
on the way balik dari uma makcik
(g mandi n basuh baju di sana)

aku dapat lihat
semua kenderaan bantuan dari
JPA , St.John dan Ambulans dari seluruh daerah
telah digunakan untuk memindahkan
pesakit pesakit daripada hosp.Sultanah Bahiyah
kerana aircond tidak dapat berfungsi
dan ketiadaan bekalan air menambah buruk keadaan

 pasukan Penjara Alor Setar pun memindahkan banduan ke penjara lain
kerana kawasan penjara dinaiki air separas pinggang

Kawasan aku pun da tak jauh nih..
kalau berlarutan lagi 3 4 hari
tak mustahil turut dimasuki air


Kawan-kawan,
kita doakan semoga keadaan ni segera pulih yerr..
amin..

Gambar hasil lawatan tak rasmi YB mieramerr












5 comments:

sharamli said...

d0akan temppat kita xkena...
tapi umah 0rg kat air itam p0n macam da nak kena...

Fello Ariza said...

makin teruk je bnjir nih..

Pocket said...

dan pocket actually mengharapkan tuan punya umah duk berposing dlm air..

oh oh.. harapanku tinggal harapan..

HonEyBuNNy said...

ya...sama2 la kita berdoa...adusss...sampai as pn dah naik kan..mmg teruk bnjir kaline...

MiSs TOrA said...

aiyahhh..banjir srg alor star lak..sbb belah jitra sana da smkin surut kan..tu yg mai belah a.s lak tu..sama3 kta bedoa agar bnjir smkin pulih k =) waa bestnye ada can p lawat3 bnjr tora ja x dan huhum

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!