nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 13, 2010

Segmen Tingkatkan Ukhwah bersama cikgu Miera


Assalamualaikum
hai adik-adik!
adik-adik dah makan?
hah! adik-adik makan?
adik adik tak pose ekk?
ish ish ish...

tak baik cenggitu
ni kan bulan Ramadhan
bulan yang penuh
kaf ba ro..kaf alif ta nun

ape dia adik2??!

haaaaaa
KEBERKATAN

sempena bulan Ramadhan ni
mari lah kita sama-sama memperbanyakkan amalan
dan mengeratkan ukhwah sesama kita ye adik2

haaaa
baiklah

sebelum cikgu mulakan segmen kita hari ini
cikgu kenalkan serba sedikit tentang diri cikgu ye

nama cikgu
dalam blog : miera @ merr

dalam ic : Nurul Amira binti Ahmad

cikgu dilahirkan pada 4 Disember 1986

umur cikgu??

kire la sendiri ye
kan cikgu da ajar dalam segmen kira2 semalam

ermmm.. cikgu mengajar di sebuah sekolah menengah
di Pulau Langkawi

cikgu mengajar subjek Matematik
walaupun kos cikgu masa kt unibesiti
ialah dlm bidang Sains

takpe..takpe..
cikgu tak kesah sebab cikgu sgt suke math

oke lah

berbalik kepada tajuk segmen kita ye adik2

segmen tingkatkan ukhwah
oke
ukhwah pada fahaman cikgu adalah persaudaraan
klau salah tlg betulkan ye adik adik

nah
di situ kita dah nampak
pentingnya ukhwah di kalangan kita
saling mengingatkan
kalau yang salah perlu di tegur
kalau yang betul
sama sama kita amalkan

dalam dunia yang serba moden
dunia di hujung jari ni
lebih mudah untuk kita meningkatkan ukhwah
tidak perlu bersemuka untuk saling mengingatkan
di samping blogwalking ke blog rakan rakan blogger
apa salahnya kalau kita saling bertegur sapa
bukan sekadar
ai folo u
u folo me blk ye
kemudian
dua2 sepi
sekali tu je singgah di blog rakan tersebut
tak tak
tak boleh begitu ye adik2

kalau tidak boleh hari2
bila berkesempatan jengah lah ke blog rakan2 td
mungkin ada info menarik yg boleh dikongsi bersama..

baiklah adik2
kita beri laluan untuk rancangan lain pula
cikgu kalau bercakap sampai esok pun tak abes

heee~~

smoga ketemu lagi di lain waktu
sekian
salam ukhwah


************

ape yang aku bebelkan kat atas tu?
sila
klik gmbar



untuk itu
aku harap anda2 sume dapat melakukan perkara yang sama

aku tag sume orang yg baca~~

8 comments:

Mizzy said...

dasat la. tetiba konpius..
cikgu ke ustazah ni? hehehehe..

cik GULA-gULA said...

ustazah n cikgu..
pakej

mier@merr said...

mizzy : mane2 lah..on jek... :)


cgg : pakej ke? haha

FarhanaDr said...

Heee.. Cikgu ustazah tua sebulan je dari saye.. Heehee.. :)

Amir Izzat said...

Assalamualaikum,wah! menarik sungguh cerita cikgu...Hehe.. banyak makna tersirat tue...dan..terima kasih la sudi menyertai segmen ini..hehe..

salam ukhwah.. :)

Aril Lanang said...

salam ukhwah cikgu ustazah...la cikgu rupanya

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

miera ada bakat la kendalikan rancangan tv berbentuk pendidikan kanak2 :)

shakira..=) said...

wah..cikgu mira..bole masuk tibi ni...miss u sis~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!