nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 22, 2010

Raya dalam Kenangan

Salam

ini adalah edisi mengenang kembali

sedar sedar tak sedar da sepertiga Ramadhan berlalu
da tak jauh untuk menjenguk Kemeriahan Syawal
akan meriahkah Syawal 2010 seperti Syawal2 yang lalu?
akan bermaknakah lebaran yang bakal disambut



masih adakah teman untuk sama sama bergelak tawa?

Aidilfitri 2009
dalam senyum
hati aku sayu
dalam tawa
aku terasa sendu

jarak kian jauh
masa kian singkat
akan berulangkah detik detik manis bersama?

Aidilfitri 2009
kami sume baru abes wat degree
ada beberapa je lagi yang masih belum tamat
masa tu sume masih menunggu tawaran kerja
masih bergolek golek di rumah
mudah untuk kami berkumpul
seru saja
pasti tiba!

tapi hari ni
cukup untuk aku membayangkan
yang suasana Aidilfitri 2009 mungkin tak berulang

aku saja yang bercuti panjang
sedang yang lain
pulang ke kota metropolitan
pulang pada tanggungjawab
pulang pada punca rezeki

yang menghubungkan kami cuma mukabuku
yang mengakrabkan kami cuma dunia maya
yang tak terjangkau oleh jasad


bagi aku
Aidilfitri 2009 banyak detik indah bersama teman teman
riuh rendah rumah aku dibuatnya
hampir takde seminit pun tanpa bicara
tanpa gelak tawa
senyuman yang terukir menambah ceria
saling bertukar cerita
dari pagi membawa ke petang
oh..indah saat itu.


tapi
akan berulangkah?


**********

edisi mengenang kembali ini adalah khas untuk menyertai contest
RAYA DALAM KENANGAN

nak tau lanjut lagi
klik pada gambar

Cara menyertai peraduan ini ialah, anda hendaklah *membuat satu entri yang bertajuk Raya dalam Kenangan & *masukkan satu gambar semasa hari raya tersebut. Anda juga hendaklah *menceritakan secara ringkas kenapa hari raya tersebut yang paling anda kenangkan. * Wajib
Tema: Raya dalam Kenangan

Syarat-syarat Peraduan Raya dalam Kenangan.
1. Mestilah warganegara Malaysia.
2. Membuat satu entri yang bertajuk Raya dalam Kenangan.
3. Masukkan satu gambar sahaja yg berkaitan dengan hari raya yg anda kenang.
4. Ceritakan secara ringkas & menarik sebab hari raya tersebut sentiasa anda kenang.
5. Gambar hendaklah asli & bukan diciplak daripada internet.
6. Anda boleh meng"edit" gambar yg anda mahu masukkan dalam entri tersebut.
7. Dalam gambar tersebut tidak kisah sama ada gambar anda seorang atau gambar beramai-ramai.
8. Masukkan poster Peraduan Raya dalam Kenangan & "link" kan peraduan ini dalam entri anda.
9. Seperti peraduan yang lain, anda juga hendaklah menjadi follower blog Poet Dusun Bayu.
10. Untuk memastikan Poet Dusun Bayu mengetahui anda menyertai peraduan ini, sila tinggalkan komen & link entri Raya dalam Kenangan yang anda buat di entri ini.
11. Anda juga perlu tag 5 orang rakan blogger anda utk menyertai peraduan ini.
12. Sekiranya ada perubahan, Poet Dusun Bayu akan maklumkan kepada anda.

Pemilihan Pemenang untuk peraduan ini adalah berdasarkan gambar & cerita yang menarik berdasarkan gambar tersebut.

*Mestilah mematuhi syarat-syarat di atas. Hehe...

Tarikh Tutup Penyertaan
4 September 2010 bersamaan 25 Ramadan 1431H
untuk itu
aku tag 5 orang seperti yang tertera dalam syarat :)


cik tweetysuwit
brutalsolo
zulkbo
mashilala
mel

7 comments:

Azwandy Bin Muhamad said...

salam...

Thanks join contest ni...
Tunggu keputusan nye nanti k..
Follow kamu juga...

FzaIbrahim said...

pic chantek.
rindu kwn2 juga..

zulkbo said...

salam...
alahai,kena tag erk?
ha ha..nanti saya jawab..
insyaallah..terima kasih
atas ingatn anda..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gud luck Mira !

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

awalnya raya

beautiful_rose said...

gambar kamu semua nampk gumbira.........

fndrocka said...

peraduan menarik
...tapi aku takde gambar pulak

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!