nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 2, 2010

peduli ape aku~

hampir sebulan bumi langkawi tidak ditimpa hujan
tidur dalam kepanasan
biasa
sudah tiada kesan bagi seorang amira
yang dirumahnya dulu terpasang aircond hampir 24jam
bangun dalam keadaan berpeluh
biasa
tiada hal

tapi memang cari nahas kalau
hati seorang amira ini panas
memang angin puting beliung seluruh kelas
memang luar biasa

kesabaran teruji hari ni
ketam batu singgah bertubi-tubi
hampir kehilangan cara untuk mendiamkan makhluk 6 orang
yang macam kera kena belacan tu
aku biarkan saja dorang bercakap
berlari
berlegar-legar di dalam kelas
aku tenung dorang seorang demi seorang
dengan harapan dorang faham jelingan si mata bulat ini seperti biasa
wah... dorang da mula tunjuk belang
mungkin da sampai masa si mata bulat ini juga mengeluarkan taring
aku bangun secara perlahan menuju ke arah seorang dari mereka
muka dah terasa panas
sungguh teruji

tiba2
cettttttt.... ketam batu singgah di perut 'sarip dol' 1 Bestari
aku tarik dan suruh dia duduk di tempat
aku periksa buku
hanya dua latihan dari 10 soalan yang diberi sahaja yang disiapkan
buku yang ditangan mengambil alih tugas tapak tanganku
tak mau la aku cemarkan tangan untuk dorang
huh~
buku mengambil alih tugas melempang
kanan,kiri,kanan,kiri,kanan dan kiri
puas!

mukanya merah menahan marah
dilempang didepan kawan2
malu bukan?

ade aku kesah???
kalau keje da siap nak tawaf satu sekolah pun aku tak kesah
pegi la
janji keje siap
ini tak...
keje tak siap
kaco orang
buat bising

pengajaran untuk pelajar lain juga
aku senyum
aku ketawa
aku bergurau
tidak bermakna aku tidak tahu marah
aku sabar
aku tahan
ini adalah permulaan

tapi tadi sangat rasa teruji..
biarkan
rasakan
pengajaran buat yang lain~




***

episod dua
haha
malam ni aku menyiapkan
sistem maklumat murid
emosi la pulak
menangis melihat pendapat si ayah
menangis membaca bilangan ahli keluarga
menangis bila tahu kehancuran keluarga anak2 tidak berdosa
huhu
macam tgk citer bersamamu rasanya

tapi tiba-tiba aku terketawa
ihikzzz
ngek punyer budak

jantina : jantan
kaum: adam

hahaha
asal boleh je dia borang sistem maklumat murid ni
adeh.... ade2 je dak2 ni taw
tak kuase mak...
auuww....ekeke...

sambung wat keje
ngarut pe ntah dari tadi ni
hehe
tata~


notaditumit: hejauw,cc,lumut,jane,tedi,kak gg,zara,sarah,moon,intan,ian,siv,jard,lol,kak linda,kak sha, pocket,sham,boneka,kawie,ah fatt...............
aku rindu korang!!!
yang tak disebut sori
aku rindu sume




Click Here 2 Get Free Comment Pics
Free Glitter Graphics

Free Signature Generator

9 comments:

~LP Lum~ said...

salam miera~

ahaks~ garang gak eik cikgu muda nie?? xsgka lak akak... :)
2 ar cabaran mnjadi sorg pendidik.. :)

n pndai sngguh dak 2 isi borang eik??
jantina : perempuan
kaum : hawa :p

ps : akak pun rndu kat miera gak... :)

.:puRpLE butTerFLy:. said...

hahahahahaha!!!
bijak owh budak tuh..
besa nt mesty jd pnsyarah..
pelajar,,
jantina ialah jantan oke..
kaum ialah adam.
kakaka~
pecah prot ramarama bace..
mcm2 pesen ea bdk2 skrg..
haih~

cegu miera,,
ngajar dgn saba k..
mak ramarama pown cegu..
n dy pown pnh tampar bdak ngn bku..
huhu,, ngeri owh tgk..

pape pown,,
wish u al da best!!!
;)

told la hejauw said...

hahahha..murid ko pon ngek nk mcm ko...hahha..weyh ak rindu ko gak..maner ilg...

♀.รﻨν.♂ said...

phew~
seb baek sebut name aku.
:D
ko ngajor kat mane weh?
kuah?
itu hari aku pegi sane tak sempat jumpe ko.
T_______T

Moon Death Spell said...

teringin mahu jadi anak murid mu..
dan setiap hari akan ku cakap
" cikgu ni lebih cantik dari biasa la" (sambil menunjukkan kerja sekolah yang tak siap)

Pocket said...

huh!! garangnyer cikgu!!
pelempang ngan buku lagiiii:D
harapnya tiada bapak bapak ibu ibu yang amik tindakan drastik biarpun anak mereka yg buduh bangang tak sedar dek untung tu memang salah lagi patut dihukum.

jangan takut, u have the system on your back :D

rindu pocket?
jom dating jom!
(berani jer ajak orang dating terang terangan gini kan... cikgu garang plak tu)

{lumut} said...

aku rindu kau..bace entry last2 ade name aku..terharu glerr..hehe..ko ok x?

mamai said...

jadi pendidik kena tegas...biar lembut

Razman said...

bab jantina n kaum tu mmg cam cibai..hahahhaha

asal nme aku xde? ahhh..tacing!!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!