nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 1, 2009

andaikata itu terjadi

Nombor Pin Terbalik

Sekiranya anda dirompak dan dipaksa untuk mengeluarkan wang akaun anda daripada mesin ATM. Anda boleh meminta bantuan cara senyap dengan
memasukkan nombor Pin anda di mesin ATM cara terbalik.

Sebagai contoh jika nombor Pin anda adalah 123456, jadi anda harus memasukkan nombor 654321.

Mesin ATM akan mengenal pasti nombor tersebut adalah nombor yang diterbalikkan daripada nombor yang sebenarnya melalui kad anda yang masukkan kedalam mesin tersebut.

Mesin ATM akan tetap mengeluarkan wang tunai seperti biasa, tapi apa yang kita tidak ketahui, pihak Bank dgn segera akan menghantar pihak berkuasa (Polis) kepada anda.

Perkara ini pernah disiarkan di TV baru-baru ini dan ianya menyatakan kaedah ini jarang diguna disebabkan ramai orang tidak mengetahui akan kewujudan sistem yang seumpama ini.

Sebarkanlah maklumat ini seluas mungkin untuk manfaat kepada orang lain.


notaditumit : aku terbaca tentang ini di sini... jadi sekadar mahu kongsi2 sama anda sume :)

Click Here 2 Get Free Comment Pics
Free Glitter Graphics
Free Signature Generator





21 comments:

diLL said...

wah..menarik3..nk cube bleh..??uhuhu

Pocket said...

pernah orang try ker kesahihan nyer?

orang bank sila jawab..

skali wit tak kuar and prampok nyer panic... trus dia tikam trus...
camana?

beautiful_rose said...

ehhh betul ke bole gune cr mcm tuh? kalo mcm tuh slamt ler...tp kalo org y slalu hilg kad ATM mcm ne erk? mls la asek nk kne wt slalu rse segan + malu lak bile asek muke aku jerk ngadap kerani bank wt kad baru =p sebab kad suda hilg.aku nak gune IC x pun LESEN MEMANDU x pun nak gune KALENDER buleh? =p

.millalara. said...

huishh.. ini fakta atau auta? huu~ sila menchoba dan ceritakan pengalaman kamu ye nnti.. hahaha~~

mamai said...

takut tersilap tekan nombor pin terbalik masa nak keluarkan duit pulak.....

jane said...

ye ke nih syg???
aaaaaaaaa...takut nnt no pin larik n kad kna block cmne???hehe

LORD ZARA 札拉 said...

huwaa~
setuju dengan pocket~
betul ke tak ni~

leadleedeea said...

betul ke nih? huhu~!!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kalau dah panik no pin betol pon dah tak ingat rasanya....

ketaq lutut..hehe

LotsOfLove-Pearls said...

betol ker..?
Kalau 123456 cepatlah kot nak terbalikkan tapi kalau numb yg ganjil sikit mesti payah gak nk terbalikkan..

eg: 456295

lieya orange M.I. said...

...betul kerrr sistem ni ada kat malaysia ni...
...kalau betul, baguslahhhh...
...mcm ckp pocket, org bank perlu jelaskan ni...

{lumut} said...

aku pon curiga macam pocket..pernah try ker??isk...

rsen nak try..tp nnt org igt aku main2 lak.hmmm

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

pernah dapat email nih....
tp tak pernah try....

hehhehehe

joegrimjow said...

pernah baca
;)

sI tEDI said...

harap2 pencuri tidak baca ini!

SHiKiN said...

penah bace gak pasal ni...
tp ntah, xtau btol ke???

Hisham said...

i x pernah bace n xtau ttg info ni..tq coz bgtau...

~out of topic~
kite kalo dh pernah bace sesuatu citer or en3..kite diam2 je,xyah ckp dh pnah bace ke ataupun "oo i tau nie"..kita diam je..seolah2 kite x pnah bace..kalo kite pinjam kasut kwn nk p KL coz kite xde kasut..tibe2 kwn kite yg lain bgtau.."eh..miera ni kasut azza kan.."..ape perasaan kite?..hehe ape la aku ni melalut la plak..sori

kawie2020 said...

bagus..bagus.. berguna gak nih...

p/s: bila nk bg address penuh nih.. mak aku nk gi amik ko nih..hehehehehehe..

miSs s!v said...

kalo aku cube, kene tangkap tak?

Jard The Great said...

hehe... ku sentiasa pastikan bank akaun aku kosong.... masuk dlm ASB... tak perlu ATM kad

Koyuki said...

nasib baik gua tak layan kawen2 ni
haha

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!