nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 4, 2009

dari kanan..cepat jalan!!



~alhamdulillah~
lepas suda
debaran tetap terasa walaupun da penah melalui mende yang same bulan ogos yang lalu

***

7.50 pg : tiba kat BTPN kedah
8.05 : masuk dewan teratai untuk sesi taklimat dan ujian insak
bla...bla...bla... enche dari bhgn sumber tu mula menjalankan tugas.
8.30 pg : mula ujian INSAK.. 135 soalan dalam ms 30mnt

cth soalan yang agak xleh blah d ctu

jika anda mendengar jenaka lucah,
anda..

a) diam
b ) ketawa
c ) lempang mengikut tahap kelucahan penjenaka. oke.ini aku tambah sniri :)

erk... kekonpiusan berlaku di situ.. ketawa dalam ati bleh dikira tak..
ekeke


9.30 pg : bergerak ke bilik temuduga mengikut panel masing2.
aku panel 4.

panel ni mmg bg kaw2 punye.. sorang dekat setengah jam.
tanya soklan yg kdg2 mmg entah hape2
ade sorang dak bio dari UMS di tnya soklan camni

I = panel
G = dak bio tu

I : klu kamu terbersentuhan atau terbergeselan dengan seorang jejaka yang kamu suka, adakah bibir kamu atau jari kamu menjadi bengkak?
G : eh..yeke? mana ada..
I : tapi saya pernah tebaca dalam satu artikel kalau seorang perempuan bersentuhan dengan lelaki yg disukai.. bibirnya menjadi bengkak..
G : eh.. tak pernah pula saya dengar
I : tapi sy pernah terbaca ttg tu
G : tak pernah pula sy jd mcm tu
I : abes tu..kalau kamu tersentuh lelaki yang kamu suka, kamu rasa apa?
G : rasa berdebar2.. tangan ketar2 sket.. rasa macam sume darah naek ke muka (malu2)
I : ape yg menyebabkan awk rs mcm tu??
G : tindakan hormon (walaopon xyakin.. bedal suda)
I : oke. apekah yg tindakan lain lg yg awk taw..
bla...bla...bla.....

dak tu kuar je berpeluh2
uish..
tgk dia berpeluh2 gtu
aku da mula tmbh cuak
kalau panel lain
soklan cam best2 gak r

ape tu PIPP?
nyatakan 6 teras PIPP
nyatakan 5 prinsip rukun negara
psl PIBG

senang okeh.

da la kali ni giliran ke 13
adoiyai

kul 12.30 : giliran tiba

dup dap dup dap

pintu hati kuketuk
salam sayang diberi

aku duduk setelah diarahkan

PA : PANEL A
PB : PANEL B
AC : AKU COMEL

PA : oke,Nurul Amira binti Ahmad.
AC : ye saya
PA : anda telah telah didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman jadi comel seumur hidup

tipu.tipu.tipu
haha
okok. aku siyes

PA : boleh saya panggil awak nurul? atau nak sy panggil amira?
AC : pggil si comel pn boley.mana-mana pun boleh. dua2 pun nama saya.
PA : cik nurul @ puan nurul?
AC : masih cik.
PA : bila nak jadi puan? da ada bf?
AC : enche ada anak bujang yang ensem lagi berkaliber tak..? hee~ gedikz seketika.
AC : belum tahu lagi. erk.. nak merisik ke ni? kalau ckp ada nnti xdpt la nk kenal ngn ank beliau.haha.perasan!!
PB : oke. nurul. cerita sikit pasal diri awak.
AC : ala.aku nak crta byk. aku pun citer la bla... bla..bla...
pastu sblm dia tnya lg bnyak.. aku trus gtau aku seorang yang aktif.
(kawan2 da pesan gtau ape yg kite btol2 taw dan best.. coz pkcik misai dua org tu akn tnya berdasarkan sesi pengenalan diri tu)

PB : aktif dalam ape?
AC : sekolah rendah >> sukan dan permainan. wakil sekolah bola jaring dan bola baling
sekolah menengah >> sy byk tumpukan pd badan beruniform

PB : pasukan ape?
AC : KRS
PB : jawatan?
AC : pengerusi dan sarjan (impian nak jd pgwai waran tak tercapai.. demi ibu bapa.. aku mengalah.. huhu)
PB : sampai peringkat mana?
AC : kebangsaan (kembang2 pankreas. idung da naik satu setengah inci. hehe)
PA : di univesiti?
AC : bla...bla.. bla.. again.. mmg terasa keriakan melanda. ampun. yes!! aku n da geng mmg gila kuasa.. haha.. tiada penafian d ctu.


PB : awk pegi ke hujung dekat pintu tu
AC : saya yg menurut perintah
PB : oke. sy nak awak kawad ke depan ni beserta command
gedebuk.eh.belum terduduk.hampir je. biar betikkkk!! dengan baju kurung nih?? ahh..layankan aje..

AC : dari kanan cepat jalan.

mula langkah. pandang 200meter kehadapan. tangan paras. tumit pacak.

AC : skuad...henti.

fuh. sib bek stokin hampir ke lutut.

PA : hormat ke hadapan
AC : hormat..hormat ke hdpn.. hormat
1...2...1... 1...2...1...
PA : pusing kanan
AC : bergerak ke kanan... kanan ..pusing!! (cinggg...!!!!!!!!!)

PA : oke.bagus2.. sbg guru.. awk mmg patot taw sume ni.

slebihnye adalah sesi mengoreng smpai hangus
yg penting muke confident
taw ke tataw
wat cam taw
wa pon tataw wa taw ke tataw
gelong suda
hehe

aku berpuas hati
keluar dengan senyuman
kemudian ketawaan
ade ke kene kawad??!!!!
mmbe da siap tanya natang ape bnyi gedung gedang td tuh
aku senyum
bunyi hentak kaki.kene kawad.
dah budak2 ni pulak gelak
ini adalah tidak kelakar.
jangan gelak.

zaman dolu2.. time matrix.. aku jd skuad leader
gila kuasa again laki yg ada kt brsn depan n blkg suma xley harap hahaha



..haish..
xde satu mende yg aku bc pon naek
isu semasa lg la xde
menteri2? lgsg xtnya..
cbuk nak tnya psal kawen. ciri2 bakal suami la. kerjaya bakal suami la.
oi3... bakal suami mane pulak neh.??
byk pulak soklan beliau2 yg bgitu
adakah itu petanda??
haha

ada gaya2 bakal jadi menteri pelajaran tak?? :)


notaditumit : aku akan memulakan gerakan lawatan ke blog2 kalian
da byk yg tertinggal nih
jenuh jugak nak ligan
klau yg tak berkesempatan disinggah tu mahap la yer.



Click Here 2 Get Free Comment Pics
Free Glitter Graphics
Free Signature Generator

38 comments:

siggplus said...

aku paling tak suka masuk unit uniform sebab kawad...so tetiap tahun aku amek silat..xpyh kawad2..heh

mier@merr said...

siggplus

~haha..aku da terjebakk... xleh patah blk...

♥miszluna™ said...

terbelit usus aku baca..
gedebak gedebuk..

kena kawad dengan baju kurung..
mesti PA n PB tu nak gelak2 dah..
mst dorg tahan..

huhu..

ape2 pn..

CAYA LAH!

mier@merr said...

♥miszluna™

~ ampehh tol mereka itu..
~ley citer kt anak cucu nnti....hihikz

BuLaN iTu aKu said...

jap2...
aku masih lagi bergolek2 sambil gelak ni...
memang tak tahan

{lumut} said...

budak comel,
ko interview nak jd cikgu mcm neh?haha..seksa aku tgk,,,
bagus kau pakai stokin smp lutut.mesti ko dah rase hint kene kawat.=p

all d best budak comel.

joegrimjow said...

dlu ku komando ok!

cik ian@aH Lian~ said...

daku suka kawad yang.
tp, tak pnah smpi kbngsaan.
sebab mak tak kasik...
hukhuk...

tp, kalo bab jawatan,
bolot jer...

cHeRyNa PiReS said...

haaaiii..tanya ciri2 bakal suami itu agak melampau. sedikit gender bias. hehe.

hanya tersenyum membaca posting ini.
apa nak cakap?
taknak cakap banyak cuz i'll start praying. for you.

semoga dapat apa yang dihajati;)

cInTa aDrIaNa said...

fuyooo...tak terbayang kak mer kawad pakai baju kurung..mesti pakai heels kan..hikhikhik..

~ampun kak mer...tergelak...

Riko said...

i mmg x suke kawad2 nie..
nnt kulit i terbakar..
klu boleh i nk duduk umah sambil kaler kn kuku jari tgn i..
huhu..
u hebat la..
jd ketua komander skuad u..
tahniah..

Ries Lee said...

aku masuk pengakap jer...
pengakap kat sekolah aku tak byk kawad tapi byk buat perkhemahan...
itu yang aku suka...

nobuta said...

tak suka kawad..suka makan je haha

mier@merr said...

BuLaN iTu aKu

~oi..suda2.... suke ek leh gelakkan aku...

mier@merr said...

{lumut}

~haha.. stokin bru tuh...bau kedai lg...ihikz...

~sape kate nk jd mudah??? tidak2....hehe

~tenkiu

mier@merr said...

joegrimjow

~okeh2.... aku tabik springggggg kt ko..haha..

mier@merr said...

cik ian@aH Lian~

~haha....btol2... org nk bg...bolot suda..
bukan thegeh2 calon diri sniri pon...
hee~

mier@merr said...

cHeRyNa PiReS

~tenkiu kak sha......!!!!

~terharu seketika...

~syg kamu lebey.... :)

mier@merr said...

cInTa aDrIaNa

~ekeke.... sila jgn bayang....
~bila jiwa msih ada untuk suma tu... bju kurung bkn halangan.. :)

mier@merr said...

Riko

~u mmg,... sbb tu u penah kne denda lari pusing dataran... sbb lmbt dtg kawad..akaka...

mier@merr said...

Ries Lee

~aku byk kawad n camping....suke2....!!

mier@merr said...

nobuta

~haha...melampau btol kesukaan itu... sila makan smpi pengsan..

farah said...

berkawad tu best,
rasa mcam berdisiplin sgt.

dlo i pon aktif pbsm,
sampai masuk pertandingan kawad kaki.

hehe.

~LP Lum~ said...

ahaks~ miera... xdpt akak bygkan awk kawad pakai baju kurung.. kalo akak jd pegawai 2 org 2, sure akak trus gelak xhnti2... :)

apa pn wish u gud luck ok... :)

mier@merr said...

farah

~yeah... kawad itu best :) org yg terer kawad mmg suke kawad... wakakaka...amira..diam!! pangg!!! hehe

mier@merr said...

~LP Lum~

~aish..ni sorg lg... sila jgn bayangkan...hehe....

~pegawai tu xleh gelak...kne control misai macho... ahakz

~maceh kak... :)

cik EPAL said...

lepas ni boleh jadi menteri pelajaran ;)

diLL said...

uhuks~xleh bla btoi..ada ke kne kawad.. xlarat nak gelak.. ibu pn hairan sy gelak sowg2.. ble cter kat ibu, ibu pn bantai gelak..kikiki.. kilakar3..

btw sis!nmpk kuruslarh!cngratz2

n satu lae..beshnye interbiu bM jekkk..

mier@merr said...

cik EPAL

~amin...ekeke.....
~korang nk ape nnti utk anak2 gtau je...wakaka

mier@merr said...

diLL

~cess...ibu berkomplot...

~sis...tu gmbr ms final yr kt utm la.ms ari amek gmbr kt DSI...

told la hejauw said...

betapa teseksa ak nk komen..beliau sntiasa mngekori..cm hampeh..

tuka2 cursor..ak nyampah..hahahhaha

p/s: hohoh ko sgt berwibawa...

mier@merr said...

told la hejauw

~hoho.. yela2... aku tukar la demi ko....ihikz..

p/s : wibawa la sgt... ari wibowo ade la...hehe

mamai said...

kiri, kanan, kiri, kanan, kiri,kiri kanan kiri..aku pun dah tak ingat dah

mier@merr said...

kiri..kiri...kiri kanan kiri....

haha....

tp ms da jd pro.. nan krip nan krip nan krip...bhs ape la heh pakai..hehe

Pocket said...

waah!! siap dia suruh buat gitu skali!?
heheh, kenapalah tak diamik jer vdo utktatapan kami:)heheh

moga moga dpt lah keja ni dik..
n moga jadi lah menteri pelajaran tersebut dan sila lah wajibkan mandarin dan malayalam dalam silabus pelajaran bebudak darjah nam:)

heheheh:)

tang part 'cik ker puan' tu amat lah template :) lelaki memang kena tanya kan... tak la penting sangat pun.

arque said...

hahaha.tak boleh blah.ade ke suruh kawad.haha.tabik ko mier. \o>

mier@merr said...

Pocket

~hah..taw xpe...igt sng ke nk jd cigu..hihik..vdeo??hmm... xsampai ati nak mgembangkan diri sniri...sbb berjaya dlksanakan dgn jayanya.. ekeke..

~insyaAllah..amin...
~cdgn anda akn dprtimbangkn kelak... haha... blom jd da nk poyo... amira.diam!


~smmgnya tak penting.. tp perkara tak penting tu yg jd penyeri pekrara penting.. :)

mcm mskn gk...yg pnting rsnya... then bru hiasannya... wat penambah seri... penambah selera juga bisa..

pjg pulak bebelan pg hri ni.... :)

mier@merr said...

arque

~sila wat lintasan hormat skrg utk aku...hihi....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!