nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 17, 2009

*~Sekelip mata.. BaMm~berpusing2~!!!!! ~Alhamdulillah...selamat.. ~*

"Pada hakikatnya musibah itu merupakan sunatullah, sebagai suatu proses sebab akibat daripada tindakan seseorang. Musibah itu juga merupakan peringatan daripada Allah SWT, sebagai ujian keimanan dan setiap musibah itu tidak selamanya tanda kemurkaan Allah SWT"

***
~hati merasa kurang enak~
~macam ada sesuatu yang buruk bakal berlaku~
~ahh...mungkin mainan perasaan~

***
sunggoh...malang mmg tak berbau
sikit pon..tidak wangi...tidak busuk
langkah hari ni bagai mendorong aku ke situ
jam 3 petang mungkin ketika itu
hati bagai tergerak untuk menunaikan janji aku kt beliau
aku pon mencapai cik purple itu
cuba mendail..

tut...tut...........tut..tut...
tak berangkat pon..haih..
xlama lepas tu
cik purple berteriak..

beliau : cik mer..kamu di mana?
aku : di rumah la... mahu dating (berbuka bersama) tak petang ni?
beliau : ok..aku boleh saja...di mana?
aku : entahla..p je la mane2 pn..nak area kuala sungai or aloq staq?
beliau : aloq staq
aku : okes..jumpa 6.15..

(beliau sempat menyelitkan 1 brita mgejutkn..hah..beliau eksiden pagi td..luka la jugak sikit...huhu~)


***
mak balik keja

aku : mak..abah..kt mana tempat yg best ek nak buka posa tp xyah booking2..?nk buka 2 org ja..
mak : p la restoran nelayan..kol la booking siap2..
aku : ala..jauhnya..kuala kedah tu..
abah : ala...makan kat azimat tomyam tu sudah..dekat pon dekat...
aku : ok gk tu...

***

jam 6.15
aku ke rumah beliau
sampai di simpang
mahu ke mana?

aku : td jammed kt aloq staq..da lewat ni..kita mkn area kuala sungai dulu..then g aloq staq (sbb beliau ajak teman beli baju raya..)
beliau : okes..bisa saja



sampai kt area kuala sungai..nampak satu kedai makan..cam best..nama SuManja kot..tp da tlajak sikit.. so kitorg up lg..eh..da smpai simpang gunong keriang nih...

beliau : kita g tgk kt skola seri gunong..mmbe kt opis kata ada tempat makan best..
aku : ok... (terus membelok ke kanan..)

segalanya masih mendorong ke situ...

smpai kt skola yg dimaksudkan..aik xde pon...up lagi..
last2 aku decide.. patah balik...da lewat sgt..
signal diberi...tapi agak terlewat...nmpk da xde kereta kt belakang..pasti..
aku terus membelok.. dan dalam sekelip mata

BAAMMMMMMMM!!!!!

terasa 1 gegaran..terkedu...
nampak sebuah keta waja kt depan berpusing2 dan terus masuk dalam semak...
makin terkedu..
guullpppp~
kete dibentikn kt bahu jalan
melihat kemik di bhgn kanan kete..
ahh..abaikn seketika
aku berjalan menuju ke kete waja tu..
fuhhhh........Allah saja yg tahu..gementarnya hati ini..
kaki macam xmnjejak ke bumi
hampir kelam...
myb sgt amat terkezut
aku berpaut kt beliau..
mujur ada beliau
kalau tak..myb da nanges xpon pengsan dalam kete tu
(cian beliau..dua kali dia eksiden rini)

kemek suda..sob...sob..

waja tersebut


dalam ketar2..aku kol mak..
aku : huhu..takot... eksiden..
mak : hah..kt mana?
aku : kt depan lg dari sekola seri gunong (sunggoh aku sniri xpnah menjejak ke situ..ni yg pertama)
mak : ok..mak suh abah p skng..

20 mnt lpas tu abah smpai
abah jumpe pemilik waja tu..

bla...bla..bla...bla..
setel secara aman
xmo heret mnde ni ke balai..
ssh wat2 repot ni

sape salah?aku ke? enche waja ke?
hmm..ntahla..aku xmo mnyalahkan sape2 kt cni..
(walaupon kekdg mnyalahkn diri seniri..yg ko gatal2 pegi ctu watpe..)
tak..aku xsepatotnya kata mcm tu..
sunggoh..dr td aku tekankn ..
langkahku bagai terdorong ke situ

akhirnye..
kitorg tetap makan kt restoran yg abah da gtau awal2 td
(maaf beliau..xdapat teman kamu beli baju raya)
nasi goreng kg yg dipesan aku bjaya mkn 2 sudu je..
terasa perit nk masuk ke tekak ni
bungkossss suda..

tetiba seorang makhlok menelepon
(aku baru memaklumkn berita tu kt si makhlok tsebut)
tujahan soalan bertalu2 dr makhlok tersebut
hati terasa sedikit lega lepas menceritakan kt makhlok tersebut
hoho...
mekaseh makhlok
~aku syg kamu~


***

~Alhamdulillah..Allah masih memanjangkan usiaku untuk menyambut kedatangan Syawal kali ni bersama keluarga..insan tercinta..dan teman2 tersayang~
terima kasih Ya Allah...mungkin ini peringatan buatku yg kadang2 leka menjalankan perintah-Mu~

teman2 : aku mintak2 maaf bebyk yer andai ada salah silap ngn korg...ape je yg sengaja @ xsengaja....selamat hari raya...


~air mata menitis lagi~
(aku taw ko akan marah ngn pernyataan ini....tp..inilah aku..)

5 comments:

Anak Pendang Sekeluarga said...

Sabda Rasulullah s.a.w:
Maksudnya: ” Bagi orang yang berpuasa ada dua kegembiraan. Pertama, kegembiraan ketika berbuka (atau hariraya) dan kedua, kegembiraan ketika bertemu dengan Tuhannya kelak”. Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim.
Selamat menyambut hari raya Aidil Fitri dari saya,andai kata tersilap bahasa,maaf dipinta ye..hu3
Harap boleh tukar link…..lepas nie…(add la saya)

miera a.k.a merr said...

insyaAllah..hehe.. salam aidilfitri juga~ maaf andai ada salah jua..

daisuketsuchie said...

u're a good girl...suma da lepas...alhamdulillah~syukur yg amat aku masih boleh bergelak ketawa brsma kamu...~~

miera a.k.a merr said...

alhamdulillah~ ley gelak je ke? huhu

daisuketsuchie said...

yela...xkan nak marah2 lak...kang majuk lak...wawawa

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!