nuff header

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 13, 2009

aku masih ada saat terindah untuk dikenang~

di suatu pagi..
aku menyiapkan diri..anggun berbaju kurung ungu (oi..jangan perasan)
kuih muih sume da siap di hidang... ketupang rendang....okeh..ready...
dwet raya da ada dlm mangkuk tu...erm....ape lagi yerr.....
hah...dorang sume ni... xkan bersiap lagi kot....
"mak..abah..~!! cepatla..nak pegi sembahyang raya x ni??"
tiba-tiba mak keluar dari bilik.. "da siap ni hah..." uish..lawanya mak aku... hmm... mungkin aku mewarisi sume ini dari mak...(masih lagi xbrubah..perasan je keje kamu)..yekk~ ade aku kesah..!
"da siap? jom gerak.." uish abah ni..salam x bagi tup2 da tjengul kt sebelah...ish2....
hmm... baru je nk mula melangkah........

pon..pon.....!!

eh..pakcik posmen ni x pegi smbahyang raya ke?(ape lak pakcik..dulu ko kecik2 leh la panggil pakcik.. skang..abang posmen la...hahakz..gedik) bangla pon cuti lar~!
erm..sape lak bagi kad raya ni.. sedang dalam perjalanan menuju ke arah pakcik posmen. eh..abang posmen..... tetibe..aku terpijak sesuatu...adeyh... kelepuk... aku pn bgolek.. adoiyai............



tetiba jer abah da berdiri kt sebelah dan menghulurkan sesuatu pada aku sambil bsuara..

" oit anak dara..bgn..da pukul brapa nih... xde org nak masuk minang kang..." haha..abah mula membebel~~ lalala~ aku mimpi ke tadi? uish...yeke?emm....cbuk je abang posmen ni nak masuk gak lam mimpi orang...hish...
dgn rambut yg masih kusut masai... aku membuka sampul besar tersebut..
nak taw ape isi lam sampul tu?? sila lihat di bawah..hah..xnmpak? oit..dalam entri ni la... bkn bawah kerusi tu... jeng...jeng..jeng....




hoyeay~! gambar d pentas konvokesyen suda tiba.. ihik..aku gumbira dan bpuas ati ngn gmbar itu... yeah..akhirnya..dinding umahku akan di hiasi dengan gambar konvo yg pertama..adeqku..kamu punya lambat lg k...

***

itu je yang mahu aku smpaikan utk hri ni... pe kaitan ngn kuih raya?? baju kurung ungu?? dan.... abang posmen.........??? haha...mereka tiada kaitan..itu hanya mimpi indah di siang hari yg mnuntut anak dara yg sorang ni utk segera turun dari katil...wee~

2 comments:

diLL said...

wewit3..waaaaa..nk jugek..sis sapa yg smpikn 2..??

miera a.k.a merr said...

erk....xhengat..hehe

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom singgah balik!